13

Van de feestcommissie Beste dorpsgenoten, Nog maar een dikke twee maanden en dan is het al zover! Dan kunnen wij met z’n allen 2,5 dag feest vieren en verder even de boel de boel laten. Heeft u de agenda al vrijgemaakt op 12, 13 en 14 juli? Nee? Niet langer uitstellen maar doen! Thema De komende dorpsfeesten krijgen net als vorig jaar ook weer een thema mee. Een thema dat wij gaan gebruiken als ‘kapstok’ om activiteiten aan te hangen, om iedereen in de stemming te krijgen en een reden te geven om zich lekker uit te dossen. Wij gaan dit jaar het feest in met het thema: De Epische Spelen! Een thema met een vette knipoog naar de Olympische Spelen en waarin alles draait om sport, spel en sportiviteit. Het beloofd dus een sportief weekend te worden, maar meedoen is natuurlijk altijd belangrijker dan winnen. Programma Ten opzichte van de afgelopen 2 jaar hebben we het programma behoorlijk aangepast. Een paar van de succesnummers hebben we dit jaar even rust gegeven om ruimte te maken voor nieuwe onderdelen die hopelijk net zo succesvol zijn. Binnenkort komen we langs met de intekenlijst en dan delen wij ook het definitieve programma uit. Maar twee (belangrijke) onderdelen lichten we nu alvast toe! ‘Landenwedstrijd’ op vrijdag De openingsdag zal geheel in het teken staan van een strijd tussen de 6 verschillende buurten/dorpen die samen de Fjouwer Doarpen vormen. De buurten binden met elkaar de strijd aan op 7 verschillende onderdelen en de uiteindelijke winnaar mag in zijn eigen buurt een plekje zoeken voor ‘de stien’, die vorig jaar natuurlijk werd gewonnen door Rien. De onderdelen zijn: Þ een optocht, waar liefst zoveel mogelijk inwoners van iedere buurt aan mee kunnen doen Þ het maken van een onherkenbare mascotte Þ een act als dorp/buurt waar ook heel veel inwoners aan mee kunnen doen Þ een mini quiz voor 4 personen uit iedere buurt Þ een balvaardigheidsonderdeel ook voor 4 personen Þ een behendigheidsonderdeel (4 personen) Þ een touwtrekwedstrijd. (4 personen, minimaal 1 vrouw) 13

14 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication