21

Cursus Kleuterviool Voor kinderen van 4-7 jaar Je weet het nog niet zeker: is vioolspelen wel echt iets voor mij? Na deze cursus waarin je de beginselen van het vioolspel leert, weet je vast en zeker of dit iets voor je is. De eerste lessen zijn zonder instrument. We werken dan aan lichaamshouding en leren “droogstrijken” op muziek. Met een speciale stok leer je al hoe je een strijkstok moet vasthouden. Ook leer je hoe je met een viool moet omgaan en hoe alle onderdelen heten. In de eerste lessen doen we ook veel bewegingsspellen die naadloos aansluiten op het vioolspelen, zo trainen we alvast op een speelse manier de fijne motoriek. Na twee lessen komt het grote moment: je krijgt een viool mee naar huis, want als je zelf geen instrument hebt kun, je deze tijdens de cursus in bruikleen krijgen. We leren hoe een notenbalk eruitziet en we leren noten en ritmes lezen d.m.v. gekleurde noten en ritmes op woorden, zodat de kleuters al snel samen een liedje kunnen spelen. Alle kinderen krijgen een lespakket mee naar huis met een oefenstrijkstok, schud-ei, ritmekaartjes, bladmuziek en na twee lessen ook een echt instrument. Cursus kleuterviool I - voor kinderen van 4-7 jaar oud - 6 lessen inclusief presentatie voor ouders Data: Presentatie: Deelnemers: Locatie: Docent: Kosten: Maximaal 5 kinderen Vrije Muziekschool Haarlem, Weltevredenstraat 9, Haarlem Helena van Tongeren €75,- inclusief materiaal Cursus kleuterviool II - voor kinderen van 4-7 jaar oud - 6 lessen inclusief presentatie voor ouders Data: Presentatie: Deelnemers: Locatie: Docent: Kosten: Maandagmiddag van 15.10-15.50u - 9, 16, 23, 30 mei, 13 juni 2022 Maandag 20 juni 2022 Maximaal 6 kinderen Muziekschool Haarlem Zuid-West, Kamerlingh Onnesstraat 83, Haarlem Helena van Tongeren €75,- inclusief materiaal Anna: “Ik vind de vioolles leuk en juffie ook leuk! Dat is zoals spelen daar!” Moeder: “Het is viool leren spelen op een speelse manier.” Zaterdagmiddag van 13.30-14.10u - 4, 11, 18, 25 september, 2 oktober 2021 Zaterdag 9 oktober 2021 21.

22 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication