13

Betere communicatie met bewoners β€˜In 2024 hebben we stappen gezet in onze bewonerscommunicatie, zoals het verbeteren van (online) informatie en een proactieve benadering. We nemen sneller contact op met de bewoner als iets niet loopt zoals verwacht. Zo weten bewoners waar ze aan toe zijn. Mijn droom is dat bewoners meer regie krijgen. In 2025 gaan we MijnDudok (bewonersportaal website) daarom beter inrichten. Mensen kunnen dan bijvoorbeeld heel makkelijk een reparatieverzoek indienen. We zetten overal plaatjes bij, je kunt teksten laten voorlezen of in een andere taal zetten en kiezen voor een toegankelijk lettertype. Dat is belangrijk. We willen onze informatie voor elke bewoner toegankelijk maken, zodat iedereen het begrijpt. Dat maakt onze communicatie inclusiever. Tegelijkertijd maken we op deze manier ruimte voor bewoners die niet zo digitaal vaardig zijn. We hebben dan meer de tijd om deze mensen persoonlijk verder te helpen.’ Op onze website maken we gebruik van de leeshulp Tolkie. Met Tolkie kun je teksten laten voorlezen, vertalen en meer!

14 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication