23

ONDERSTEUNING EN RESULTAAT De ondersteuningsvragen zijn onderverdeeld in drie categorieën, namelijk vragen om informatie en advies, een uiting van onvrede of een formele klachtenprocedure. Het merendeel van de ondersteuningsvragen betrof in 2021 – net als in 2020 – uitingen van onvrede. FIGUUR 03: SOORT ONDERSTEUNINGSVRAAG 2.500 2.000 1.500 1.000 500 0 1.926 Som van 2020 Som van 2021 744 572 292 92 Informatie Onvrede Klacht 203 0 1 Onbekend CASUS Anneke wordt ondersteund door de CVP Wzd. Haar mentor is het echter niet eens met de ondersteuning die Anneke ontvangt. Volgens de mentor geeft de CVP Wzd onnodig hoop en daarmee ook teleurstelling en onrust aan Anneke. De mentor wil om die reden alles wat Anneke verzoekt, afwijzen. De CVP Wzd geeft uitleg aan de mentor over de rol en taken van de CVP Wzd. Daarnaast wordt ook benadrukt dat Anneke het recht heeft zich te verzetten (ongeacht of dat verstandig is). Na dit gesprek gaat de mentor hierna wel in op de verzoeken van Anneke. De voorlichting van CVP Wzd over de cliëntenrechten heeft voor meer begrip gezorgd bij de mentor. Een mooi resultaat. 23

24 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication