102

Out of home media Out of home media levert een grote bijdrage aan het straatbeeld van de stad, omdat het alle reclameobjecten op de openbare weg beheert. Buitenmedia is een functioneel medium om (marketing) boodschappen en evenementen in de stad onder de aandacht te brengen. Een wezenlijk onderdeel voor Eindhoven365, want het verzorgt een groot deel van het financiële vermogen. De economische recessie laat ook binnen Out of Home media zijn sporen na. Helaas was 2014 voor de exploitanten wederom een moeilijk jaar. Teruglopende marketingbudgetten bij adverteerders, plus een verschuiving naar digitale media, leveren de traditionele media exploitanten minder inkomsten op. Desondanks is ook dit jaar succesvol afgesloten. Digitale omgeving In 2014 is er veel onderzoek gedaan naar de mogelijkheden van digitale reclame in de openbare ruimte. De ontwikkelingen hiervan zijn nog in volle gang. Zo is er in Winkelcentrum Woensel een pilot gestart voor digitale, interactieve vormen van buitenreclame. Een Europanel (mupi) is uitgerust met een interactief digitaal touchscreen van de firma Phocabby. Daarnaast heeft er een uitbereiding van de samenwerking met een mediaexploitant van de led schermen plaatsgevonden. Ook is samen met diverse andere partners de Brainmarker aan de A2 gerealiseerd. Een gevolg daarvan is dat Eindhoven365 zendtijd kan inzetten voor evenementen die appelleren aan Technologie, Design en Kennis. Verder zijn er afspraken gemaakt met de exploitant voor het LED scherm op busstation Neckerspoel en het LED scherm aan de Markt 102 EHV365 2014

103 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication