18

Brand new Eindhoven store Onderdeel van de allesomvattende marketingcampagne is een fysieke brandstore die het merk tastbaar maakt. Op de winkelvloer komt een merk tot leven. Zo voedt een brandstore het Eindhoven verhaal. Daarom is de VVV-winkel op het Stationsplein (onderdeel van Eindhoven365) in 2014 gerenoveerd tot nieuwe toegangspoort tot de stad, volledig in Eindhoven stijl. Waar het merk Eindhoven voelbaar is, waar je het kunt zien en kunt kopen. Het pand kent een ideale locatie die zorgt voor permanente branding op een plek waar dagelijks veel mensen voorbijkomen. Zowel bewoners als bezoekers van Eindhoven. Het doel is dat het passerende publiek het merk Eindhoven ontmoet, nieuwsgierig wordt, binnenstapt en ontdekt. Eindhovense beleving Binnen de brandstore blijft het VVV-merk bestaan. Naast de vertrouwde VVV diensten & producten, is er een compleet nieuwe lijn aan unieke Eindhoven merchandise en cadeauartikelen van Eindhovens designers. Onder hetzelfde dak huis ook een door barista’s gerund laboratorium voor experiment en innovatie op het gebied van koffie, genaamd Coffeelab UC. De horeca exploitant die daarvoor is uitgezocht, opereert dicht bij de kernwaarden van het merk Eindhoven. Voor Jeroen Veldkamp, Nederlands allereerste barista-kampioen, en horeca developer Rob Bongers zijn de facetten gastvrijheid, samenwerken, experiment en onconventionele horeca belangrijk. Maar ook het sociale element en de naamsbekendheid in de koffiebranche spelen een rol. This is Eindhoven digitaal Naast het etaleren van het merk, is een goede connectie naar online van belang. Bij één merk voor één stad hoort ook één website. Met thisiseindhoven.nl brengt Eindhoven alle informatie op één digitale locatie. De sites van VVV Eindhoven, Ontdek Eindhoven Centrum (van Stichting Ondernemers Eindhoven Centrum) en Uit in Eindhoven zijn volledig geïntegreerd. Hierdoor is het complete winkelaanbod en de cultuur- en uitgaanskalender geïntegreerd in één consumentenpagina. Daarbij wordt de gezamenlijke toeristische data rechtstreeks ontsloten naar landelijke databases, waardoor dubbele informatieverstrekking wordt voorkomen. 18 EHV365 2014

19 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication