6

We hebben dus effect In bijna alle opzichten is 2014 een productief jaar geweest voor Eindhoven365 en onze naamgever, Eindhoven. De vernieuwende profilering van de stad en regio maakt serieuze vorderingen. Dat bewijst de erkenning door de Financial Times in haar Foreign Direct Investment Index. De uitzonderlijk hoge derde plaats, na Londen en Helsinki, toont aan dat Eindhoven Future Proof is. Om dit resultaat voort te zetten en verder uit te bouwen, is samen met Brainport Development en gemeente Eindhoven, een afstemming gerealiseerd voor het vermarkten van de doelgroepen. In 2015 gaan we die verbijzonderen richting customer journeys en bijbehorende productontwikkeling. Het begrip TDK (Technologie, Design en Kennis) sijpelt inmiddels ook door in andere beleidsterreinen. On brand en off brand denken en werken zijn gevleugelde woorden geworden. Idealiter draagt het ook bij aan gebiedsontwikkeling en de keuzes die daar gemaakt worden. Het project Van Gogh Roosegaarde fietspad, is een betekenisvol voorbeeld. Een TDK-vertaling van het verleden in een moderne ingreep in de openbare ruimte. En die het gelijk schopte tot top 10 nieuwe toeristische attracties in de wereld. De wereldwijde media aandacht is goed voor het imago en draagt bij aan het economische effect van onze gezamenlijke inspanningen. We hebben dus effect. En we leiden tot resultaat. We hebben gezamenlijk een energiek merk ontwikkeld en activeren het met campagnes gericht op relevante doelgroepen. De oplevering van de Eindhoven brandstore is een belangrijke bijdrage in het consequent uitdragen van het merk richting de bezoekers van de stad. Ondersteund door Eindhoven merchandising die het merk in het straatbeeld brengen. Qua evenementenbeleid is het een geslaagd jaar, inclusief landelijke erkenning voor ons aller werk. Naast de geslaagde Dutch Design Week en GLOW Eindhoven, is een waar hoogtepunt van 2014 het in eigen huis ontwikkelde thema Remember September. Het herdenken, eren en vieren van 70 jaar bevrijding. Last but not least, markeert een locatie in Utrecht misschien wel het summum van trots. Aan de Oudegracht staat een design winkel en tevens ‘platform for emerging talent’. En deze winkel heet Eindhoven. Wat een mooi compliment. PETER KENTIE DIRECTEUR BESTUURDER 6 EHV365 2014

7 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication