98

Marketing & Communication Eindhoven is een krachtige, levendige stad. Een stad die veel mogelijk maakt. Een stad die barst van de energie. Van denkkracht, werklust, van plezier. Deze vibe, creativiteit en originele hotspots brengt Eindhoven365 op diverse manieren onder de aandacht van bezoekers, inwoners en pers. Dat zie je terug in de stad, in de (inter)nationale media, in het nieuwe merk Eindhoven en in de diverse on- en offline kanalen die marketing beheert. City guide Vanwege een behoefte uit de markt is er een gedrukte city guide ontwikkeld die verkocht en verspreid wordt door VVV Eindhoven. De city guide is een informatieve, toeristische stadsgids van kwalitatief hoog design, die het merk Eindhoven uitdraagt. In de tweetalige city guide worden bezoekers en bewoners verleid Eindhoven te ontdekken. Met andere ogen naar de stad te kijken, nieuwe dingen te zien. “Marketing heeft diverse vormen ter promotie van de stad samengebracht in de campagne This is Eindhoven. Het gaat om de vernieuwde Eindhoven Brandstore/ VVV, toeristische en culturele website, app en zelfs de campagne ter promotie van de binnenstad. Ook tijdens de verbouwing van VVV naar Eindhoven Brandstore is de This is Eindhoven campagne benut om bezoekers te laten weten dat de winkel steeds geopend was. Van de afbouwplaten zijn krijtborden gemaakt. Hierdoor konden we bezoekers verwijzen naar de ingang van de winkel. Tegelijkertijd werden voorbijgangers gestimuleerd hun (Eindhovense) creativiteit de vrije loop te laten. Dat hebben we geweten, want geen meter krijtbord bleef gespaard.” MARIETTE VETTER 98 EHV365 2014

99 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication