33

in goed overleg tussen gemeente Eindhoven, diverse specialisten op dit gebied en Eindhoven365 een zogenaamde DATAovereenkomst gesloten. Hierdoor wordt de privacy gewaarborgd bij het beschikbaar stellen van data (die is verzameld in het publieke domein) aan derden. Verbeterde gratis Wifi In 2012 is Eindhoven365 gestart met het aanbieden van een uur per dag gratis draadloos internet in het stadscentrum. In die tijd een vooruitstrevend project, waarmee de stad inspeelde op de behoefte van bezoekers aan mobiele informatie en communicatie. In 2015 is het EHV Free Wifi netwerk opgeschaald van één uur per dag naar 24/7 gratis wifi. Alle hotspots zijn vanaf dat moment ingericht voor de snelle 5GhZ bandbreedte. Daarnaast zorgt de verhoogde upload- en downloadsnelheid, van 2 Mbit/s naar 5 Mbit/s, voor voldoende snelheid voor alle moderne mobiele media. Gemiddeld maken 25.000 mensen per dag gebruik van het EHV Free Wifi netwerk. Nieuwe digitale schermen Een andere digitale toevoeging aan de Eindhovense buitenmedia is een groot, kwalitatief hoogwaardig led-scherm op het dak van Brandstore Eindhoven. Dit scherm en de twee led-schermen op de Markt en bij busstation Neckerspoel worden geëxploiteerd in samenwerking met Ngage Media. Bestaande media staat niet stil Ook de bestaande Out of Home media heeft niet stilgestaan. Er is een nieuwe overeenkomst gesloten met Exterion Media voor de exploitatie van de zogenaamde 170 Europanels. Met ClearChannel Hillenaar is een nieuwe overeenkomst gesloten voor de exploitatie van de reclamevlakken in de bus abri’s in Eindhoven. Daarbij is het onderhoud en schadeherstel voortaan in eigen hand genomen. In dat kader heeft er direct een grondige opknapbeurt en reiniging van alle abri’s plaatsgevonden. Ook de levering en plaatsing van al het benodigde haltemeubilair, zoals bushaltes, fietsenstallingen en geleidenhekken langs de HOV routes liep door in 2015. Het gaat daarbij om de Huizingalaan, Aalsterweg en een gedeelte van de Veldmaarschalk Montgomerylaan. We zitten in de lift Door middel van deze diverse mogelijkheden op het gebied van buitenmedia, konden we in 2015 vele evenementen voorzien van media inzet. Na een aantal zwaardere jaren, kende de Out of Home media van Eindhoven365 in 2015 een aanzienlijke bruto omzetstijging, op de door haar exploiteerbare media. Die groei is onder andere gerealiseerd door evenementen als het PSV Kampioenschap, Guus Meeuwis, The Flying Dutch en de komst van het led-scherm op het dak van Brandstore Eindhoven. 33 EHV365 2015

34 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication