7.4. Indelingsflexibiliteit De tijdshorizon voor onderwijskundige/sociaal-culturele ontwikkelingen is vrij kort in vergelijking tot de levensduur van een gebouw. Het schoolgebouw zal daarom in de toekomst ook aangepast moeten kunnen worden aan wijzigende onderwijsfuncties of andere invullingen. Vandaar dat tijdens het ontwerpproces expliciet aandacht moet worden besteed aan de flexibiliteit ten aanzien van de indeelbaarheid van het gebouw. DO DON’T - Zoveel mogelijk ontmoetingsplekken, zo weinig mogelijk hokjes - Gebruik van aardse kleuren en natuurlijke materialen - Een warme, uitnodigende sfeer die ontmoeting stimuleert - Maak het gebouw zo neutraal en tijdloos mogelijk, het interieur maakt de sfeer - Zelfde toiletgroepen (basis) - Een praktisch, efficiënt en flexibel gebouw met veel opbergruimte - Een ruime, groene en veilige buitenruimte - Goede akoestiek, binnenklimaat en zonnewering in alle ruimten - Een heldere binnen-buiten relatie met aandacht voor de natuur, circulariteit en het groen. - Stappen en Trappen (auto op afstand) - Ruime, goed bereikbare en veilige fietsenstalling - Mooie en praktische keukenvoorziening / kookmogelijkheden - Gebruik zo min mogelijk felle/schreeuwende kleuren - Geen plastic stoelen - Open/onafgewerkte plafonds - Galm en geluidsoverlast - Veel trappen - Golfplaten sporthal - Gesloten gebouw (van buiten naar binnen) - Stenen bunker (materialisatie) - Sfeerloos gebouw - Steriel en onpersoonlijk (materialisatie) Referentie: 1694402-0093.0.1. Pagina 22 van 29
202 Online Touch Home