122

Ik zal jullie redden Eze.36:2629a Dat is de weg die God gaat met Zijn volk Israël. Jeruzalem zal Ik de Geest van de genade en van de gebeden uitstorten. Zij zullen Mij aanschouwen, Die zij doorstoken hebben. Zij zullen over Hem rouw bedrijven, als met de rouwklacht over een enig kind; en zij zullen over Hem bitter klagen, zoals men bitter klaagt over een e Zach.12:10 [HSV] Als je hieruit lering trekt, mag je weten: Hij is net zo goed nabij in jouw leven, wat er ook gebeurt. Al stap je als gelovige soms nog wel eens mis, dat zal Gods liefde voor jou niet verminderen. Hij verlaat je niet om die reden, Hij is altijd nabij. Het Hebreeuws werkt vaak met een parallellisme, dan zeggen twee zinnen hetzelfde. Psalm 94:14 zegt: Want de HEER zal Zijn volk niet in de steek laten, [HSV] En die God mogen wij ook onze God noemen, net als Israël. Dat is jouw en mijn God, vandaag. Hij zal je niet in de steek laten of begeven. Hij zal je niet verlaten, al gaat het door duisternis, door moeite en door tranen heen. Een proces Al ging het volk een eigen weg en stonden ze niet in de bediening die God voor hen bedoeld had, niettemin ging Hij toch dat oude verbond met hen aan en ook dat nieuwe verbond. GODS GENADE, ZIJN VOLK ISRAËL | 127

123 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication