161

In Gods genade zijn we gered en wij mogen dat nú al beseffen. En wij mogen daarnaast weten dat eens zal blijken dat die redding voor allen absoluut zal zijn. gerechtigheid van God openbaar geworden (waarvan getuigd wordt door de wet en de profeten), een gerechtigheid echter van God door het geloof van Jezus Christus, voor allen en op allen die geloven. Er is immers geen onderscheid, want allen zondigen en lijden gebrek aan de heerlijkheid van God, en worden om niet gerechtvaardigd in Zijn genade, Rom.3:21-24 [Proeve van NCV] Het Evangelie van de voorhuid dat door Paulus aan de natiën werd verkondigd, is absoluut in tegenstelling tot het Evangelie van de besnijdenis . Waar gaat het dan over? der [= van de] voorhuid toevertrouwd was, gelijk aan Petrus dat der [van de] zij mij en Bárnabas de rechterhand der [van de] gemeenschap, opdat wij tot de Gal.2:7-9b [SV1977] Het Evangelie van de besnijdenis wat Petrus mocht verkondigen en bedoeld is voor de Joden die een koninkrijk op aarde verwachten is een relatief Evangelie. Dat Evangelie is altijd afhankelijk van omstandigheden. Het Evangelie van de voorhuid wat de apostel Paulus mocht verkondigen met een hemelse verwachting is absoluut en dat moeten we scherp in de gaten houden als we de Bijbel lezen. ABSOLUUT GOD! | 167

162 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication