22

FOODMASTER FRANCHISERAAD ‘verbintenis tussen praktijk en hoofdkantoor’ FHC FORMULEBEHEER LUISTERT GRAAG NAAR HAAR ONDERNEMERS. ZIJ STAAN DAGELIJKS IN DE CAFETARIA EN ZIEN WAT ER IN DE BRANCHE GEBEURD. OM IETS MET DEZE KOSTBARE INFORMATIE UIT DE PRAKTIJK TE DOEN HEEFT FHC DE FOODMASTER FRANCHISERAAD IN HET LEVEN GEROEPEN. DEZE RAAD KOMT EEN AANTAL KEER PER JAAR BIJ ELKAAR OM DE ONTWIKKELINGEN BINNEN DE FORMULE TE BESPREKEN. OP DE AGENDA STAAN PUNTEN ALS PRODUCTONTWIKKELING EN MARKETINGCAMPAGNES. De Franchiseraad bestaat uit Frank Trik (Foodmaster Wormerveer), Michiel Admiraal (Foodmaster Bergen Bello), Carin Jagt (Foodmaster Nieuw-Amsterdam), Stephan de Meijer (Foodmaster Weesp), Bart Veldt (Foodmaster Heiloo), Chantal van der Meer (Marketing FHC Formulebeheer) en Matthijs van de Walle (Bedrijfscoach FHC Formulebeheer). De ondernemers die in de raad zitten denken graag ‘out of the box’ mee. Stuk voor stuk hebben ze goed contact met hun collega’s in de regio en weten ze wat er speelt. Zo komen zij met vragen waar we op het hoofd22 kantoor van FHC niet aan denken. Van der Walle vertelt hierover: “Door met elkaar in gesprek te gaan kom je weer tot nieuwe ideeën. De franchiseraad verbindt de praktijk en het hoofdkantoor met elkaar.” Meebeslissen en tips delen De raad heeft een adviserende rol en bespreekt het succes van bepaalde acties. Trik en Admiraal vertellen dat ze het belangrijk vinden dat er een Franchiseraad is. “We willen graag meebeslissen over wat er gebeurt”, vertelt Admiraal. “Daarbij is het ook altijd gezellig”, vult Trik hem aan. “We delen gelijk een hoop tips en bespreken met elkaar hoe we bepaalde dingen aanpakken, erg handig!” Het afgelopen jaar zijn er in samenwerking met de Franchiseraad veel mooie acties tot stand gekomen. Zo liep in oktober de friteszakactie. Gezinnen konden voor 2 euro een gezinszak frites halen. Verder worden landelijke campagnes besproken. Zo proefde de franchiseraad als eerste de biershake. Van der Meer is blij met de input van de franchiseraad. “Zij weten wat er speelt op de werkvloer en hebben contact met de gasten. Met hun input kunnen wij ons werk nog beter uitvoeren.”

23 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication