67

Van gezond gemak tot guilty pleasure Londen loopt over van de foodconcepten. Het is een stad waar praktisch alle eetmomenten van de inwoners buiten de deur plaatsvinden. Sommige appartementen hebben niet eens een keuken. Dé plek dus om je te laten inspireren op het gebied van food. Van 6 tot en met 8 november 2016 zijn we daarom met een groep van 40 ondernemers naar Londen afgereisd om daar de nieuwste foodtrends te spotten. Dag 1 stond in het teken van de vele foodmarkten die Londen rijk is. Op het programma stonden Old Spittelfields Market, Pump Market en de Sunday Upmarket. Hier is duidelijk te zien dat de streetfood trend met alle wereldse invloeden nog wel even doorzet. Met als belangrijkste onderdeel het customizen van je bestelling. Ik had nooit gedacht dat ik nog zoveel kon leren van andere ondernemers. Nick van der Linden, Oude Raedthuys Dag 2 hebben we een aantal ketens bezocht en de tweede mooiste treinstations van Londen, Kingscross en St. Pancras. Daarnaast kon een bezoek aan de foodcourts van bekende winkelcentra als Westfield en Harrods niet ontbreken. Wat opvalt is dat standaard producten een upgrade krijgen door toevoeging van verschillende toppings. Een voorbeeld is de freakshake van burgerketen Byron. Ik vind het heerlijk om met vakgenoten te praten over onze sector en in een inspirerende omgeving als Londen is dat helemaal geweldig. Marvin Meeuwig, Family Uithoorn Dag 3 bracht ons via Picadilly Circus naar Chinatown en Covent garden. Gebieden binnen de stad die bekend staan om de vele foodconcepten. Op deze route kwamen we ook veel concepten tegen die in het teken staan van gezonde alternatieven. Wholefood market speelt bijvoorbeeld in op gezond gemak door kanten­klaar maaltijden te verkopen, maar ook de mogelijkheid te bieden om je eigen maaltijd samen te stellen. Ook interesse om deel te nemen aan een trendtour? Kijk dan op pagina 30 en 31 van dit magazine. 67 mp market

68 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication