45

ELONA Een trendtour naar Barcelona met fastservice ondernemers klinkt misschien niet voor de hand liggend. De ZuidEuropeanen staan juist bekend om het lange tafelen. Mañana, Mañana niks snelheid! Toch kunnen we er wel veel leren als het gaat om gastbeleving en passie voor eten en drinken. Dus trok FHC Formulebeheer op maandag 13 november met zo’n 50 ondernemers en partners voor drie dagen naar Barcelona. PRODUCTPRESENTATIE De Catalanen hebben een enorme passie voor eten en zijn trots op hun gerechten. Dat stralen ze ook uit. Waar we in de cafetaria de vitrine volleggen met rauwe producten, zie je hier veel gerechten uitgestald staan zoals je ze ook op het bord krijgt. Wanneer producten toch rauw worden getoond, dan is er veel aandacht besteed aan de presentatie ervan. Een mooi manier om mensen te verleiden tot het bestellen van dit product. "Mañana, Mañana niks snelheid!" GASTBELEVING Een opvallend fenomeen wat we bij een aantal restaurants zijn tegengekomen is een restaurant waarbij gebruik wordt gemaakt van verschillende ruimtes. Iedere gang vindt plaats in een andere ruimte. Zo geniet je bij Tickets van je dessert in een unieke ruimte die doet denken aan Alice in Wonderland, met fruit en zuurstokjes aan het plafond. Het interieur draagt op deze manier echt bij aan je smaakbeleving! Bij Mercat Princesa zie je juist dat er diverse units zijn waar je eten kunt halen en is in het midden een grote ruimte waar je met elkaar kunt eten. Zo kan iedere gast dat bestellen waar hij of zij trek in heeft. Iedere unit is aangekleed in de stijl van dat product. 45

46 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication