9

Loop je het centraal station uit dan zijn er nog tal van leuke concepten te vinden. We hebben er twee voor je die zeker een bezoekje waard zijn! LEWIS BOOK CAFE Wij spotte Lewis Book Cafe op Facebook. De Crazy Smoothies die ze er serveren zijn erg fotogeniek en worden daarom massaal gedeeld. Tijd dus om een kijkje te nemen! Lewis Book Cafe is alles behalve een simpel café. Je kan hier de hele dag terecht voor goede koffi e en all day breakfast. Daarbij is het de ideale plek om te werken, studeren of te lezen. In de boekenkast vind je altijd een goed boek en de Engelse invloeden van ‘Lewis’ zijn terug te vinden in het hele café. Van Engelse hoedjes die als lampen dienen tot een typemachine. Wat verder opvalt op de kaart zijn de gigantische crazy smoothies. Bijvoorbeeld met spikkels, marshmallows en een wafel. En je kunt een koffi e kopen voor iemand anders. Iets doen voor elkaar is hierbij de achterliggende gedachte. FRITES ATELIER Voor velen niet meer nieuw, maar toch een echte hotspot in de winkelstraat, het Frites Atelier. Bijna iedereen houdt van frites. Daarom moeten we er iets speciaals mee doen. Vanuit deze gedachte is sterrenchef Sergio Herman het Frites Atelier gestart. Piet Boon is verantwoordelijk voor het interieur. Met zulke namen spreek je met recht van Haute Friture. Bij het Frites Atelier kun je genieten van een portie verse frites en mag je er zelf twee huisgemaakte mayonaises op tappen. Ook zijn er frites specials met bijzondere toppings. Sergio Herman experimenteerde 1,5 jaar met het recept voor de frites, toppings en verse sauzen van het Frites Atelier en het resultaat mag er zijn! Dezelfde aandacht wordt geschonken aan medewerkers. Je wordt er aangenomen op je persoonlijkheid, niet op je ervaring. Vervolgens krijg je diverse trainingen, zodat iedereen met dezelfde passie en kennis aan de slag kan. 1,5 jaar met het recept voor frites, toppings en Sergio Herman experimenteerde verse sauzen. Wat kunnen we leren van dit rondje Utrecht? • Als je een verhaal vertelt moet dit van A tot Z kloppen, anders verliest het eff ect. Bij alle concepten die we bezochten in Utrecht, klopte het plaatje helemaal. • Horeca ervaring is geen must voor goed personeel. Maak ambassadeurs van je medewerkers zodat ze vol enthousiasme jouw product verkopen. Lewis Book Cafe neemt bijvoorbeeld mensen aan die vooral heel gastvrij zijn. • Geef je kernproduct een upgrade door te variëren met toppings. Zo biedt The Burger Federation Angus burgers in gewaagde smaakcombinaties. Je kunt er ook voor kiezen gasten het zelf aan te laten brengen, zoals het Frites Atelier doet met haar sauzen. Je creëert hiermee meer beleving. • Fotogenieke producten of manieren van serveren doen het goed op social media. Kijk maar eens op de #freakshake 9

10 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication