22

Design, Ambacht & Fashion Met jouw creatieve drive krijg je bij D’Drive volop de kans om je talenten te ontwikkelen. En wie weet horen we nog wat van je als stylist, mode-, interieur- of productontwerper. • Creatief vakman Je ontwerpt en maakt creatief ambachtelijke producten, zoals meubels en gebruiksvoorwerpen, maar ook kunst met soms meerdere materialen. Zo gebruik je gerecycled plastic, metaal, keramiek of hout. Je leert werken met de nieuwste technieken, zoals een 3D-printer. • Interieur design Bij Interieur & Design maak je interieurontwerpen voor particulieren en bedrijven en presenteer je deze in 3D-tekenprogramma’s. Je adviseert over meubels, ontwerp, bekleding, kleur en verlichting. • Fashion design Kleding maken is je passie. Je werkt met de naaimachine en leert constructietechnieken. Met behulp van 2- en 3D-tekenprogramma’s bedenk je je eigen kledinglijn. Je kunt zelfs je eigen stofdessins ontwerpen en printen. • Styling design Met gevoel voor en verstand van kleur, trends, materiaal en vormgeving maak je ruimtelijke presentaties voor etalages, beurzen of evenementen. Daarnaast maak je fotoshoots voor websites en social media of voor gedrukt promotiemateriaal, daarbij maak je gebruik van eigen Textiellab en D’lab. Wist je dat - deze opleidingen uniek zijn in Friesland - we ons eigen Fotostudio, DesignLab, D’lab hebben waar we o.a. stof, behang en stickers kunnen printen. - je vaak met andere designopleidingen aan echte projecten werkt - elk jaar een design expo en modeshow georganiseerd wordt - je een goede vooropleiding hebt voor hbo designopleidingen of mode- en kunstacademies - je vooral werkt vanuit een atelier of werkplaats Design, Ambacht & Fashion niveau 1 Interieur design/interieuradviseur Creatief vakman Fashion basismedewerker Fashion tailor assistant Fashion tailor Styling design/medewerker productpresentatie Styling design/ruimtelijk vormgever 22 D’Drive, Creatieve industrie & Pedagogisch werk      2 3 4   leerweg bol        bbl locatie Lwd Hveen       

23 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication