10

PRESENTATIEGIDS SEIZOEN 2022 - 2023 EVEN VOORSTELLEN... DE SPONSORCOMMISSIE VAN VV STAPHORST Een vereniging als v.v. Staphorst kan niet zonder sponsoring. Dat daar nogal wat bij komt kijken, weten veel mensen echter niet. Daarom benaderde Rutger Engels ons met de vraag of we iets willen vertellen over de sponsorcommissie. Aan dat verzoek geven wij, Agnes Heutink, Klaas Schra en Albert Knol, namens de gehele sponsorcommissie uiteraard graag gehoor. Samenstelling Op dit moment bestaat de sponsorcommissie van de v.v. Staphorst uit tien leden. ‘Nieuwkomers’ Harold Greven, Agnes Heutink, Esther Meijer, Klaas Schra en Martin Trompetter vormen op dit moment samen met ‘oudgedienden’ Dennis Eggen, Albert Heide, Albert Knol, Klaas Talen en Roely Veld de sponsorcommissie van v.v. Staphorst. We weten inmiddels behoorlijk goed wat we van elkaar kunnen verwachten en werken samen op een manier die voor eenieder past binnen het werk en/of de privésituatie. Die onderlinge samenwerking levert veel voldoening op. Juist doordat we zo’n gemêleerd gezelschap vormen, kunnen we veel van elkaar leren en elkaar goed aanvullen. Eenieder brengt immers zijn of haar eigen ervaring en ideeën mee en we hebben elkaar hard nodig bij het verder ontwikkelen van de sponsoring binnen de v.v. Staphorst. Veranderingen in de loop der jaren We merken dat er de afgelopen jaren veel veranderd is in de benadering van sponsoren. Veelal hebben we nu te maken met een groep (jongere) ondernemers die de (werk)tijden anders invult en ook tijd wil vrijmaken voor andere dingen dan de voetbalvereniging. Dit vraagt van ons een andere manier van werken en benaderen in vergelijking tot een aantal jaren geleden. Uit de diverse contacten die we hebben met sponsoren, horen we dat de ondernemers bijvoorbeeld veel samen willen optrekken en gezamenlijk op een informele wijze met elkaar willen omgaan. We moeten daar dus op anticiperen. Onze trouwe groep sponsoren, ondernemers - groot en klein - in Staphorst en daarbuiten, hebben de voetbalvereniging 10 groot gemaakt door middel van hun manier van sponsoring en persoonlijke betrokkenheid. Dit heeft ervoor gezorgd dat onze voetbalvereniging kan groeien in kwaliteit. Mede daardoor is v.v. Staphorst inmiddels een merknaam geworden in Staphorst zelf, maar zeker ook daarbuiten, zowel regionaal als landelijk. Dat ‘merk’ willen wij als sponsorcommissie verder helpen uitbouwen. Veranderd is ook de zichtbaarheid van sponsoruitingen op Het Noorderslag. Sinds het moment van spelen in de Hoofdklasse zijn de uitingen enorm gewijzigd in grootte. Ook wordt voortdurend nagedacht over de manier waarop we onze sponsoruitingen online (nog) beter kunnen presenteren. Op die manier zijn deze ook goed zichtbaar wanneer een wedstrijd uitgezonden wordt op tv of via livestream en in wedstrijdsamenvattingen die worden getoond via YouTube. We leven immers in een tijd waarin alles snel gaat. Online communicatie is iets wat hoort bij de huidige tijd en waarmee we als vereniging de nieuwe generatie en dus ook onze (toekomstige) sponsoren kunnen bereiken. Uitdagingen en kansen Er liggen op het gebied van online communicatie voor de v.v. Staphorst nog genoeg uitdagingen en kansen. Denk daarbij aan bijvoorbeeld het online uitdragen van de merknaam v.v. Staphorst met bijbehorende huisstijl en het opvolgen van trends, zodat we de uitingen van onze sponsoren online op een professionele manier kunnen presenteren. Sociale media worden al volop gebruikt binnen de v.v. Staphorst, maar ook hier

11 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication