Algemeen Vinden, binden en verbinden van vraag en aanbod door Haldu Groep tussen werkgevers en vakmensen in de bouw, techniek en automotive. 100% gecertifi ceerd, 100% begeleid en vooral: 100% professioneel & persoonlijk. Dat is ook wat Caspar Jansen, directeur en mede-eigenaar van Haldu Groep doet in deze rubriek. Het professioneel belichten van dearbeidsmarkt,maar wel persoonlijk. Serieus maar ook gelardeerd met een knipoog, geïllustreerd met cases uit de praktijk van alledag. Employer Branding? Doe maar gewoon, dan vinden je medewerkers je al leuk genoeg We hebben tegenwoordig de wereld aan online recruitment marketing technieken nodig als het gaat om het vinden van de juiste kandidaat om die te kunnen verbinden met u als werkgever. En daar spenderen wij jaarlijks inmiddels tienduizenden euro’s aan. Maar mijn echte inspiratie voor de verdere groei van ons bedrijf doe ik op in mijn gesprekken met u. Zoals bijvoorbeeld met Gerard Beltman, algemeen directeur van De Groot Vroomshoop Groep. Net als ik, is Gerard lid van de Bouwklup in Rijssen, de netwerkclub van Ad Struik, een platform van, zoals Ad zelf zegt eigenwijze doeners, ontdekkers, uitzoekers en uitvinders, optimisten en doorzetters en overige hemelbestormers in de brede bouwbranche. Net een club voor mij dus waar ik mij prima thuis voel. Haldu Groep doet (nog) geen zaken met De Groot Vroomshoop Groep, maar heeft wel een groot respect voor de prijs die zij onlangs in de wacht sleepten: die van Béste Werkgever in de Bouw en Infra in Nederland. Graag maak ik daarom plaats op dit podium voor Gerard Beltman. Ik vroeg hem hoe het hen lukte deze award op hun naam te schrijven. Volledig verrast Gerard Beltman: “Deze prijs is het resultaat van de goede beoordelingen die onze werknemers gaven in meerdere onderzoeken naar bedrijfscultuur en werkgeverschap o.a. vanuit onze moeder Volker Wessels, uitgevoerd door het 100% onafhankelijke onderzoeksbureau Effectory. We wisten niet dat dit toonaangevende bureau, tweejaarlijks een Beste Werkgever Award uitreikt en de toekenning van de prijs op basis van de positieve rankings die wij mochten ontvangen heeft ons volledig verrast, in de positieve zin uiteraard. Onze medewerkers hebben op eigen merites geoordeeld.” Informatie delen wordt gewaardeerd “Het geheim achter deze hoge waardering van onze werknemers? In al mijn bescheidenheid vermoed ik dat een aantal kernwaarden van De Groot Vroomshoop Groep zeker heeft bijgedragen aan dit succes. Vooral: doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg. De normale omgang met onze werknemers wordt gewaardeerd. Plus écht luisteren naar je medewerkers en écht iets doen met hun BOUWEN IN HET OOSTEN 47
50 Online Touch Home