45

NIEUWBOUW PAN OSTON Deze konden ons vooral helpen in het offertetraject, door zaken uit te werken, waardoor wij sneller de offerte konden afronden.” Tijdspad was een grote uitdaging De klant had volgens Erik Beekman zelf een programma van eisen gemaakt. “We hadden twee A3 tekeningen van het pand. Aan de hand daarvan zijn de installaties ontworpen. De klant wist wat ze grofweg wilden, echter moest hier nog wel een compleet ontwerp voor gemaakt worden in een hele korte tijd. Het tijdspad was een uitdaging. Na de opdracht zijn we pas de diepte in gegaan en zijn alle installaties verder uitgewerkt. Het mooie van dit project is dat we bijna alles mogen installeren wat we doen aan technische installaties. Daarom is het ook mooi om deze zaken zo veel mogelijk aan elkaar te verbinden zonder dure gebouw beheerssystemen. Ondanks het feit dat Pan Oston heel goed wist wat ze willen, verwachten ze echter ook dat we steeds meekijken of het wel goed is wat ze willen. Ons advies en kennis gebruikt de klant dan ook graag. Samen komen we uiteindelijk daar waar de klant uit wil komen.” Zoals gezegd vormt het tijdspad de grootste uitdaging. Beekman: “We hebben in dit project gekozen voor het inzetten van een vaste team van eigen medewerkers op met als aanvulling zeer goede ZZP’ers. In totaal denken we dat er maximaal acht man tegelijk aanwezig is van ons op de bouw.” Overspannen Volgens Erik Beekman is de markt is op dit moment erg overspannen. “Er gebeurt veel en iedereen wil alles op korte termijn voor elkaar hebben. Dit is alleen erg moeilijk in te vullen, aangezien de planning steeds erg vol is. Voor volgend jaar zijn we al weer volop bezig met erg mooie projecten. We hebben nog geen grote nieuwe projecten binnen, maar hebben al wel een paar mooie toezeggingen van zaken die staat te gebeuren. Volgend jaar zal zeker weer goed zijn, maar zal dit jaar voor ons waarschijnlijk niet overtreffen. Dit jaar is onze omzet twee tot 2,5 keer hoger dan vorig jaar. Het volgend jaar zal qua omzet eveneens hoger uitpakken dan in 2017, maar dit jaar zullen we waarschijnlijk niet overtreffen.” Beekman koos voor: Signify/Philips Lighting - voor de velrichting Hager – verdeelinrichtingen Legrand – kabelgoten, wandgoten, datanetwerk Draka- bekabeling UTC – inbraakbeveiliging en toegangscontrole Beekman Elektro B.V. is in 1972 opgericht door de ouders van de huidige directeur Erik Beekman in de vorm van een winkel (wit- en bruingoed) en een installatiebedrijf. In 1974 verhuisde men naar de huidige locatie. In 2005 is de winkel gesloten en is men alleen met het installatiebedrijf verder gegaan. Het bedrijf richt zich op installatiewerk op het gebied van beveiliging, communicatie en elektro. Erik Beekman: “Dit houdt in dat we de volgende installaties installeren en onderhouden: Inbraakbeveiliging, brandmeld/ontruimingsinstallaties, toegangscontrole, camerabewaking, telefooninstallaties, bellen over internet (VoIP), datanetwerken, elektrotechnische installaties, LED verlichting, NEN3140 inspectie. We doen van kleine klussen bij de consument tot onderhoud en aanleg van nieuwe installaties in een straal binnen zo’n uur rijden rondom Raalte. Mooie opdrachten waren onder andere drie distributiecentra van Jumbo Supermarkten. Negentig procent van onze omzet is zakelijk en de andere tien procent is bij de consument. We hebben nu 13 medewerkers.” DUURZAAM BOUWEN IN HET OOSTEN 45

46 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication