4

Highlights 2023 Highlights 2023 bibliotheken De Wolden De bibliotheek in het teken van kwaliteit en vooruitgang… De gemeente De Wolden heeft 4 bibliotheken: in De Wijk, Ruinen, Ruinerwold en Zuidwolde. Ook werkt de bibliotheek in het kader van BoekStart nauw samen met voorschoolse instellingen en in het kader van de Bibliotheek op school met scholen uit het primair onderwijs. De bibliotheken in De Wolden vallen qua bestuur en organisatie onder Stichting Biblionet Drenthe. 2023 staat voor de bibliotheken in De Wolden in het teken van investeren in kwaliteit en vooruitgang met het oog op robuust bibliotheekwerk. Bibliotheek Zuidwolde naar een nieuwe locatie 2023 staat in het teken van de verhuizing. De bibliotheek gaat onderdeel uitmaken van het Huus voor Sport en Cultuur. Dit prachtige multifunctionele gebouw met theater en horecagelegenheid wordt een ontmoetingsplek van en voor de gemeenschap van De Wolden. Bezoekers kunnen er terecht voor bibliotheekactiviteiten, sport, cultuur en welzijn. Van 18 december tot en met 6 januari is de bibliotheek daarom gesloten. Dan vindt de daadwerkelijke verhuizing plaats. Op maandag 8 januari is iedereen weer welkom aan de Zuider Esweg 1a. De bibliotheek is vanaf dan open tijdens de openingstijden van het Huus. Die zijn van maandag tot en met zaterdag van 8.30 tot 21.00 uur. Dat betekent dat de onbemenste openingstijden verruimd worden. Medewerkers zullen aanwezig zijn tijdens de bekende openingstijden. Crea-cafés Creatief bezig zijn kon dit jaar weer in de Crea-cafés in de bibliotheken in De Wolden. In Zuidwolde en in Ruinen is het Crea-café (opgezet in samenwerking met stichting Welzijn De Wolden) al een aantal jaren succesvol. De vooral vrouwelijke bezoekers komen een keer per maand samen om creatief bezig te zijn en nieuwe mensen te ontmoeten. > In De Wijk en in Ruinerwold trekken de Crea-cafés weinig bezoekers en daarom zijn wij nu op zoek om samen met stichting Welzijn De Wolden een andere invulling voor de doelgroep te vinden. 4

5 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication