3

Ons verhaal In 1981 kreeg journalist Robert Levering de opdracht om een boek te schrijven over de 100 beste bedrijven om voor te werken in Amerika. Ondanks zijn twijfel of hij wel 100 bedrijven zou vinden die in aanmerking zouden komen voor deze titel, ging hij de uitdaging aan. Hij bezocht ongeveer 150 organisaties verspreid over heel Amerika en interviewde duizenden medewerkers. Goed werkgeverschap is meer dan enkel arbeidsvoorwaarden Wat hij ontdekte bij de deze organisaties verraste hem volledig. Veel organisaties bleken opvallende arbeidsvoorwaarden en faciliteiten te hebben, maar dit waren niet per se de organisaties waar medewerkers enthousiast over waren. Wat echt indruk maakte was de energie, sfeer en de manier waarop mensen in alle lagen van de organisatie met elkaar omgingen. Vertrouwen is de meest onderscheidende factor Na extra verdiepend onderzoek schreef Levering ‘A Great Place to Work® : What Makes Some Employers So Good - And Most So Bad?’. Hij had ontdekt dat de vertrouwenwaardige manier waarop management en medewerkers met elkaar omgingen de meest onderscheidende factor is voor een Great Place to Work. Daarnaast ontdekte hij dat het ook ging om de mate van trots die iemand voelt over zijn of haar baan en de mate van verbondenheid en plezier iemand ervaart met collega’s. In 2018 • Aanwezig in 52 landen op alle continenten • Jaarlijks doen wereldwijd meer dan 6.000 organisaties mee aan het onderzoek • Wereldwijd dezelfde methodologie gebaseerd op het Great Place to Work gedachtegoed • 57 nationale en 4 internationale Best Workplaces lijsten

4 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication