5

5 Sjoerd Kooistra maakt kans op Europese ontwerp-award Ontwerper Sjoerd Kooistra dingt mee naar een Europese design award voor het ontwerp van het nieuwe beeldmerk van Poppoadium Iduna in Drachten. De bekendmaking van de uitslag is op zaterdag 7 juni. “Onlangs hebben we gehoord dat we zijn genomineerd voor een European design award, de uitreiking is in Slovenië. Dit zijn de belangrijkste ontwerpprijzen in ons vakgebied. Natuurlijk ben ik ‘grutsk’ op deze presta�e als Fryske ontwerper voor een Frysk poppoadium” aldus Kooistra. Iduna is sinds de jaren ‘80 een begrip in Drachten en ver daarbuiten. Als poppodium met een rijke geschiedenis in de pop-, rock- en metalscene biedt het een plek waar passie, avontuur en zelfredzaamheid samenkomen. “De nieuwe visuele iden�teit en het unieke le�ertype dat we hebben ontworpen, zijn een directe vertaling van deze kernwaarden”. Het Iduna-le�ertype is ontworpen om le�erlijk en figuurlijk van de daken te schreeuwen. Het is een eerbetoon aan het rebelse verleden van Iduna, dynamisch en eigenzinnig - net als het podium zelf. “De meest opvallende eigenschap is de omgekeerde ‘A’ - een bewuste keuze die meerdere lagen van betekenis bevat”, legt de designer uit. Iduna is niet zomaar een poppodium; het is een poppoadium - de Friese vertaling van het woord. “Door de ‘A’ terug te brengen in de naam benadrukken we de Friese iden�teit en maken we de Friese taal zichtbaar in alle communica�e.

6 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication