53

Een vloer die bij je past Steeds vaker kiezen we voor natuurlijke of handgemaakte producten die met het verstrijken van de jaren alleen maar fraaier tonen. Denk aan massief houten vloeren, natuursteen of handgemaakte producten als gegoten stenen vloeren. Door natuurlijke pigmenten en grondstoffen is de handgegoten stenen vloer niet van echt te onderscheiden. Hierdoor en door het lage gewicht en de geringe dikte (8 à 10mm), is naar deze stenen vloeren een groeiende vraag ontstaan. (Foto: RAW Stones) Inrichten van je woning Er zijn veel gevestigde merken in ons land, maar inmiddels is er een duidelijke groei ontstaan naar trendy merken vanuit andere delen van Europa. Door Pinterest, maar ook Instagram, is de vraag naar deze merken toegenomen, omdat ze toch net even een andere sfeer en prijsniveau met zich meebrengen, terwijl ze ook onderling zeer goed te combineren zijn. Stem de sfeer af op je kleuren en je hebt een woning die iets unieks uitstraalt, namelijk jouw of jullie smaak. (Foto: Côté Table Nederland) Tot slot nog een welgemeend advies: koop vooral bij de specialist. Die beschikt over de beste kennis en kunde. Of het nu om woonaccessoires, vloeren of verf gaat. Goedkoop blijft nog altijd duurkoop. Foto: KimpeX Living - Mia Colore Wat doet een verkoopstylist Als je voorheen je woning wilde verkopen, maakte je schoon, verfde je wat, maakte de makelaar foto’s, zette die op het internet en klaar. Zo ging het ooit, maar woningzoekers op internet haken nu steeds sneller af als de eerste indruk niet bevalt. Wat kan verkoopstyling dan voor jullie doen? Snel wegklikken is iets van nu. De tijd nemen om informatie en foto’s nader te bekijken is er niet meer bij. Google meldt dat 28% van de websitebezoekers inmiddels niet meer doorklikt op resultaten van hun zoekopdrachten. Ook in woonprogramma’s op tv zien we dat: bij bezichtigingen verliezen kijkers al snel hun interesse als ze de kleuren, de keuken of de badkamer maar niks vinden. Adverteren doet begeren De oude wijsheid gaat nog steeds op; als je wilt verkopen moet je je koopwaar optimaal presenteren en bekend maken. Dat geldt ook als je je huis wilt verkopen. Zomaar wat foto’s volstaan al lang niet meer, het gaat om aanjagen van beleving bij woningzoekers die op een website naar je huis kijken. Beleving die hun fantasie moet prikkelen. Wil ik hier wonen? Hoe zouden onze meubels hier staan? Verkoopstyling In veel woonprogramma zie je verkoopstylisten aan het werk. Ze halen de kamers leeg, richten die opnieuw in, zorgen voor de juiste accessoires en andere kleuren. Na de restyling kennen veel eigenaren hun woning niet meer terug. Niet iets om vrolijk van te worden, maar als de woning sneller en tegen een betere prijs wordt verkocht is dat gauw vergeten. Het belang van goede foto’s Veel interieurs zijn druk en vol, wat het moeilijk maakt om er je eigen smaak en stijl in te projecteren. Vandaar dat een gerestyld interieur vaak ‘leger’ en ruimer oogt. Dat zorgt voor een betere indruk van de werkelijke ruimte en verhoudingen van de kamers. Daarom zorgt een verkoopstylist voor foto’s van kamers waarin niets staat wat de kijker afleidt, maar juist de ruimte geeft om de fantasie de vrije loop te laten. Met als gevolg dat bezoekers op websites nieuwsgierig worden en blijven hangen. De kosten Elke verkoopstylist hanteert natuurlijk weer een ander tarief, dus een prijsidee valt hier moeilijk te geven. Duidelijk is wel dat een professioneel uitgevoerde verkoopstyling het geld meer dan waard kan zijn. Zeker als blijkt dat de woning er sneller en voor meer geld door wordt verkocht. Thuis bij [vraagbaak voor woningzoekers] 53

54 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication