5

Anil Ishwardat Lean Business Consultant HC&H Continu verbeteren in de praktijk Door Anil Ishwardat Dit is voor veel mensen herkenbaar. Je holt van de ene taak naar de andere en toch lijkt het wel alsof je nooit iets afkrijgt. Ook Stichting Bo-Ex ’91 kent deze uitdaging. HC&H is door Stichting Bo-Ex ’91 gevraagd om meer focus te brengen op het wegwerken van de achterstanden rondom het proces Service en Verbruik. Een ander doel is ook dat Continu Verbeteren tussen de oren en in de genen van de medewerkers zit. Waar begin je dan? De Continu Verbeter aanpak van HC&H is gestoeld op de principes van Lean en Agile. De eerste vraag is: “Wat is nu eigenlijk het probleem? En wat is het effect hiervan?” Als dit eenmaal helder is, stellen we samen met de betrokkenen vast wat we willen bereiken. Cruciaal hierin is dat de doelen SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch en Tijdsgebonden) zijn! ▶

6 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication