19

KLANTCASE 2 DM3Concepts Nash Hoogwater Directeur Siderian Ivo Gorris, eigenaar en Digital Marketing consultant Nash: Wat doet DM3Concepts? Ivo: DM3Concepts is een digitaal marketingbureau. Het bureau draait projecten voor andere reclameen mediabureaus. Nash: Welk probleem wilde je aanpakken? Ivo: DM3 Concepts wil haar klanten direct inzage geven in de voortgang, statistieken van Adforms, Google Ads etc. Maar daarnaast inzien hoeveel uren er zijn gedraaid en wat de kosten zijn. Voorheen gebeurde de informatievoorziening naar klanten op aanvraag. De maandelijkse facturatie vond plaats via Excel. Nash: Wat waren je wensen? Ivo: Wij wilden de afspraken met de klanten centraal opslaan en het facturatieproces automatiseren. Daarnaast wilden we onze klanten één omgeving kunnen aanbieden waarin zij dagelijks al hun statistieken en kosten kunnen monitoren. Nash: Wat heb je bereikt door de inzet van een BPM systeem? Ivo: Door de workflow in BPM hebben wij een uniforme werkwijze in projecten en campagnes. Klanten kunnen hun projecten en campagnes in één oogopslag monitoren via een generiek dashboard voor klanten. Als gevolg daarvan is er bijvoorbeeld minder ad-hoc emailverkeer over de voortgang van projecten. Nash: Ivo: Kan je aangeven wat de resultaten zijn? Door de inzet van Siderian Cloud wordt de data van verschillende advertentie platformen dagelijks geautomatiseerd opgehaald. Deze data wordt verwerkt in het datawarehouse. Daarnaast is er een generieke factuurbijlage voor klanten. Nash: Wat zijn de belangrijkste voordelen waar je profijt van hebt? Ivo: We hebben nu een centrale klantadministratie in Siderian Cloud, een tijdsbesparing van 80% in het facturatieproces en we hebben een geformaliseerde vastlegging van klantafspraken. 19

20 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication