649

mij ligt, jaag ik naar het doel, om de prijs der roeping Gods, die van boven is, in Christus Jezus. Het gaat dus niet om de uiterlijkheden, zoals de verjaardagsfeesten, de gewitte graven, maar om de innerlijkheden. Wij zijn niet onze geboortedag. We moeten oppassen niet het mensenvlees te behagen of ons eigen vlees, want zo zullen we contact met het geestelijke verliezen en verdwaasd raken, bedwelmd. Worden we door het vleselijke geleid of door het profetische ? Durven we dan niet meer op te staan tegen de gruwelen van deze tijd ? Staan we er dan gewoon tandenloos bij als onze kinderen door de mammon worden gearresteerd ? Nee, het is oorlog. We moeten het vlees ontmaskeren en terechtstellen. Ook moeten wij onze kinderen opvoeden in de geestelijke oorlogsvoering. Brandenburg stelde dat de astrologie een grote verleiding was voor de mens. Dat is ook zo, want de mens houdt nu eenmaal meer van goochelen dan daadwerkelijke geestelijke oefening. De mens is lui. Oh, die doet het, nou dan zal het wel goed zijn, doe ik het ook. Lekker makkelijk. De mens is in slaap gesust door de grote drugs geesten van luilekkerland. Lekker niks doen, gewoon anderen volgen, anderen het grote denkwerk laten doen. De worst en de kaas groeit ons gewoon in de schoenen. Lekker makkelijk. Nou, mooi toch ? Brandenburg stelt dat het volk twee goden diende : god en de sterrenafgod. De mens was wispelturig. Daar gaat het boek Zefanja over. Moeten we daarom dieper in de Duitse bossen opdat deze dingen kunnen afbranden ? Zeer zeker. De mens leeft door mensenvrees en sterrenvrees. De mens kent de gnosis niet. Brandenburg stelt dat Elia eens zei : "Wat hink je aan beide kanten?" De mens is lauw en lui. De mens heeft geen onderscheidingsvermogen. Wat is er overgebleven van het heilige overblijfsel ? De mens is wereld geworden zonder principes. Wat zal de buurman of buurvrouw wel niet denken ? Zo laat de mens zijn leven leiden door de buren. De mens wil de spotkroon niet aanvaarden, wil het spotkleed niet. God moet alleen lijden in de Duitse bossen. De mens wil het geroep van God niet horen. Samuel riep : 'Dien god alleen ! Doe alle vreemde afgoden van u weg !' stelde Brandenburg. Dat bleef en blijft het evangelie van de bijbel. Het verjaardagsfeest is zo goedkoop als het kwartjesevangelie van de christenen waar je niets voor hoeft te doen. Wordt dan niet je ziel gedood ? Het is een loze kermis attractie geworden. Waar is Johannes de Doper vandaag de dag. Hij was de Elia of de L van die tijd, oftewel de hongerprediker. Maar het verjaarsfeest is het feest van mammon. Het is een feest van de wc-christenen die alles uitpoepen. Zij vreten en dan poepen zij, en dan slapen ze. Geen tijd om te studeren. Ze zitten op de wc naar de verjaardagskalenders te staren. 'Oh, morgen is ook die en die jarig. Nu, wat zal ik eens voor ze kopen ? Dan ben ik er weer voor een jaar vanaf.' Kreven, de grote god van het verjaarsfeest die zij vereren en te vriend houden. Een territoriale clown is het, met een mitrailleur, en de mens is zwaar aan de drugs. De mens laat zich chanteren en omkopen door deze clown. Offer je kinderen maar aan Kreven, dan zal het je wel gaan. De mens heeft een goedkoop, zeer goedkoop evangelie gevonden : het verjaarsfeest. Zo kunnen we lekker met z'n allen gelukkig worden, oftewel deserteur, want het kruis en bijbehorende discipline en oorslogsoefening wordt niet meer geleerd. Efeze 6 is als wc-papier gebruikt door de wc christenen. Brandenburg stelde dat Amos predikte dat de dag van het oordeel geen vreugde zou brengen. Is geluk en vreugde dan ineens de hoogste prioriteit ? Neen, dat is de hoogste prioriteit van het vlees, en daarom moet de dag van het oordeel komen. Maar de amazones zijn op jacht en hebben hun valstrikken gelegd. Ze werken met aas. Toe maar, neem maar. Dat is de grote beproeving. Je kunt het eten omdat het goed voedsel is, lekker ruikt of lekker smaakt ? Ben je de grote haak die erin zit vergeten ? Brandenburg stelt dat de dag van het oordeel duisternis is, waarin leugen van waarheid wordt gescheiden, zonde van gerechtigheid. Die dag, stelt Brandenburg, is geen kalenderdag. Worden wij geleid door de verjaardagskalender of door profetie ? Brandenburg stelt dat het oordeel over hen komt die zeggen dat God niet goed is en niet slecht, oftewel lauwe mensen, die niet koud of warm zijn. Ze zullen huizen bouwen maar er niet in wonen, gaarden planten, maar er niet van drinken.

650 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication