658

hoofdstuk 10 de terugkeer van freud Het duitse Keil-Delitzsch commentaar (KD) op Leviticus (1864) stelt dat de offers een beeld waren van de afhankelijkheid van de mens aan God, oftewel aan de kennis. Dat dit zo uitvoerig en gedetailleerd wordt beschreven was volgens KD een beeld van zorg. Zo kon de relatie tussen God en mens hersteld worden. Het had allemaal een speciale betekenis in verband met de Israelitische economie, stelt KD. Het vormde het centrum van al hun aanbidding. We kunnen stellen dat het afleggen van het vlees een hemels betaalmiddel is. KD stelt dat het ook staat voor het aangeboden werk aan God. Alles wat tussen de mens en God instaat moet weg door het offer, wat dus ook een werkoffer is. De orionse planeet 'Duitsland' is een kinderplaneet, reusachtig groot, die alleen door de orionse kern, dieper in de kern, bereikt kan worden. Het is dus kernachtig Orion. Er zijn op deze wildernis planeet vele grote zeeën waarop piratenvloten zich bevinden, met piraten die hybrides zijn tussen mens en varken, alle gradaties. Er zijn wel wat steden en dorpen, en die worden bewaakt door duitse wachters in paarse gewaden, als een soort monniken. Het zijn een soort spoken. Zij bewaken ook de poorten tot de wildernis. Deze wachters moeten ontmaskert worden. Kennen wij het Orionse ijs ? Deze gebieden kunnen alleen binnengegaan worden door de Orionse ijssleutels. Dezen moeten verdiend worden. Het is belangrijk dat de mens zo één wordt met het minderen, de honger, dat het tot een zintuig wordt, zelfs als geslachtsorgaan. Het zintuig van de honger of van het halve. Daarom gaan we op aarde door ervaringen waarin alles afgekapt wordt. Ik werd vannacht wakker en er waren allemaal grote buitenaardse katholieke natuurvrouwen om mij heen. Ze hadden lang opgesloten gezeten in katholieke kerkers. Ze waren vrijgekomen en namen mij op. Ze noemden mij Jozef. Ik moest denken aan Jozef die zo lang in de gevangenis had gezeten door valse beschuldigingen en toen onderkoning van Egypte werd, want alles draaide natuurlijk om moeder natuur. De katholieke kerk was zo afgeweken van Israel, maar nu moest het teruggebracht worden tot de wortels, tot een israelitische katholieke kerk, een ikk. Kunnen we dit doen ? Kunnen wij de katholieke bron zuiveren ? De sleutel was de rgg, de loopgangen en loopgraven in de profetische ondergrond, en het heeft ons hier geleid. Ik werd opgenomen. Ik zag prachtige buitenaardse wezens. Ik raakte in een soort hemelse vervoering. Alsof alles goed was en er nooit iets fout was gegaan. Ik was omringd door overleden vrienden en overleden familie leden. Zij waren israelitische katholieke soldaten. Ook zij hadden dit ontvangen. 'Bloed en ijzer,' zei Bismarck. Waar gaat het nu om ? Toronto was zo fout gelopen, en daarom moest de mens terug. De mens moest leren afscheiden, minderen, hongeren, om terug te keren tot de kern, tot het zintuig. Het is een honger zintuig. Het is ook een geslachtsorgaan opdat het zich kan voortplanten, en weer gaat dit via darwinistische principes dat de mens zich hiervoor moet afscheiden van de massa's. Voortplanting is iets filosofisch, iets theologisch, iets israelitisch-katholieks. Duitsland leidt dus terug tot het ware, minderende katholieke : het israelitisch-katholieke. Jozef de dromer, zo dromerig, oftewel minderend. Katholiek betekent algemeen, oftewel de context, wat dus inclusief de regressie is, dus moet men wel terug naar Israel. Israel is Jakob, en die

659 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication