688

niet één of ander vleselijk iets van de stad waardoor het vlees van de mens wordt bevredigd en dan zegt : 'oh wat mooi', of 'oh wat leuk'. De haat en woede van god naar de zonde is de ware pracht. En die tempert altijd weer, omdat de gezichtspunten draaien. God is altijd minderend, en we kunnen ook alleen minderen met God omgaan. Dit is de schoonheid van de gevechtstaktieken van god. Het is altijd draaiend en afleidend, want er is zoveel meer te zien. De doden die in het ragnarok zullen opstaan zijn de nuances, de reuzen de contexten en de goden de prioriteiten. We moeten niet als roekeloze gekken grenzeloos en extremistisch, fundamentalistisch gaan lopen minderen, want we moeten ook weer minderen op het minderen, en dan ook weer daarop minderen, totdat we in het ultra minderen, de ultra honger komen. We mogen maar hele kleine beetjes van de realiteiten nemen, niet te lang en niet teveel. We zijn niet in een strijd tegen vlees en bloed, maar tegen camera's van de matrix, zoals ook in het boek 'het metalen ei'. De hoofdpersoon werd achtervolgd door camera's en moest zigzaggen om er van los te komen, oftewel draaien, zodat er ook weer wordt gehongerd op het hongeren en vervolgens daar ook weer op, zodat er een ultra honger ontstaat, zeer turbulent. Deze wekken de orkanen op van de ragnarok, van het grote tahulen. Heilige honger, stort uzelf uit op ons. De heilige honger is het centrum van de aanbidding, en deze is turbulent, draaiende, ook hongerende op zichzelf, en daar weer op hongerend, waar vanuit de orkanen komen. Alle kennis ligt verborgen in de heilige honger. Deze gooit zichzelf niet te grabbel als een hoer. De strijd is niet tegen pistolen, maar tegen camera's, stelt 'het metalen ei'. Het zijn geen mensen waartegen je strijdt, maar camera's van de matrix die in je hoofd zitten. Het zijn de monitors van de matrix. Alleen de ultra honger, die turbulent is, draaiende, tegen zichzelf gekeerd, en daar ook weer tegen gekeerd, is de weg hier doorheen en de weg eruit. Dat is het raadsel van de islam, want ze aanbidden allemaal de grote L, de grote allah, de voortijdse honger. Daar draait hun leven om. Het zijn ramadanieten, ragnarokieten. En ze wachten allemaal op de grote nacht van de honger. Telkens weer gaat de koran over het vasten en het geduld. Ook de Israelieten zijn volgelingen van L. Maar ook moet er dus gehongerd worden op L en ook daar weer op, zodat men in de ultra L komt, wat helemaal terugloopt tot de voortijden, door het ragnarok en de tahulen. Dan wordt de mens tot tahuleniet, en moet terug de baarmoeder in. Dan bereikt de mens de grote wereldboom, de ygdrasil, en raakt erin verstrikt als absalom, opdat het kindervlees sterft. De zoon moet sterven, opdat hij in de baarmoeder tot wedergeboorte komt. De zoon moet sterven. De grote wereldboom is de vis die vastgeraakt is in het net, wat ook op de paring duidt, voor een nieuwe schepping. En bovenop die wereldboom staat de gouden haan Gullinkambi, het raadsel van de 80-er jaren. Hij wekte de goden op, de prioriteiten, die zichtbaar zullen worden in het ultra hongeren. De mens wordt dan volkomen tahuleniet, als een sleutel tot de nieuwe wereld, opgebouwd uit subtiliteiten. Het gaat om het oppikken van deze fragmenten. De rest mag men vergeten. Bijen raken alles maar lichtelijk aan en trekken dan weer verder, om hun ultra honger honing te maken. Ook vliegen raken alles maar lichtelijk aan. In 1954 was er het verhaal 'Heer der Vliegen' van William Golding (1911-1993) over een groep jongens die door een vliegtuig ongeval op een onbewoond eiland terecht gekomen waren en daardoor helemaal verwilderden, tot wilde jongens werden. Het is een zeer duister en abstract boek. De wilde jongens waren in strijd tegen de varkens, en ze vereerden een paal met een varkenskop erop die was omgeven met vliegen. Hun paranoia draait om iets wat ze 'het beest' noemen, en wat ergens op het eiland zou moeten zijn. Ze zweren dat het beest afgemaakt moet worden, en zo beginnen ze de jacht op een wilde varken op het eiland. Ze zijn zo bang voor het beest dat ze hun lichamen met oorlogsstrepen beginnen te verven en aan het beest offers brengen met hele bizarre rituelen. De varkenskop de paal vertelt hen dat er helemaal

689 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication