702

technologie voor. Theologie is slechts een metaforisch stelsel om die technologie te beschrijven. Het is dat wat van generatie tot generatie werd overgedragen, en wat in de moderne tijden corrupt is geworden juist vanwege alle luiheid en gemakszucht van de mens. Daarom moet de mens terug. Het draagt nog steeds diepe principes in zich. Als de toetswoede of hongerwoede er niet is, dan wordt de mens niet door de valkyries opgenomen, ook niet als deze toetswoede niet volledig is. Wel wordt de mens dan opgenomen door allerlei andere dingen, en er zijn ook valse valkyrie opnames. Het boek Leviticus gaat daarom over volkomen offers. In het Hebreeuws heet dit boek Vayikra, wat een opvallende overeenkomst heeft met het woord valkyrie. Ezau was woest en had honger, en gaf zijn eerstgeboorterechten hiervoor op. Hij wilde tot het rode komen, tot de hongerwoede, tot de toetswoede, en gaf hier alles voor op. Het is een verhaal wat al in India bestond. Esav, of SV, is het in het Hebreeuws, wat in India al Siva was, SV, en Siva is de oorlogsgod van de schepping. Hierdoor werd hij opgenomen door de oorlogsgodin, die op zijn lichaam stond. David was de hongerende tegen de gulzige, schrokkende Goliath … Goliath was een beeld van zijn consumerende vlees waartegen hij hongeroorlogen moest voeren. Zo was dit ook in zijn strijd tegen Saul en Absalom. Zonder de gnosis kunnen we deze hongeroorlogen niet voeren, maar we kunnen alleen tot de gnosis komen door het hongeren en de hongeroorlogen. Ook de veertiger jaren zijn een allegorie van de hongeroorlogen. Het is de aloude strijd tussen Ra en apep, tussen Osiris en Seth en tussen Siva en de buffel. Hiervan is ook het stierenvechten in Spanje een hele wrange en corrupte emanatie. Dit is waarom de mens terugmoet naar de bronbetekenis. De hongeroorlogen zijn ook weer op zichzelf gericht, en daar ook weer tegen. Het gaat immers om de ultra honger, en niet ergens in een bepaald honger-niveau vast te groeien, want dan verdicht het zich en wordt het corrupt, allemaal voor een markt, want dat was wat de tweede wereldoorlog was en de stieren holocaust in Spanje. De mens moet loskomen van dit soort terrorisme door het juist nog meer te verdiepen en er nog meer in te hongeren om tot diepere betekenissen te komen zodat het kan veranderen. De mens moet terugkeren tot de hongeroorlogen, tot deze hongerwoede. De amazones jagen op de zwijnen van hongerwoede, op de buffels van hongerwoede ook. Dit is geen echte jacht, maar exegese. Er zijn twee soorten hongerwoede : vleselijk en geestelijk, oppervlakkig en diep. Het is een schilderij. Het is een serie schilderijen. Letterlijkheid is een zware nachtmerrie waarvan de mens moet ontwaken. Letterlijkheid is zwaar extreem en zwaar fundamentalistisch. Het is terrorisme in de geestelijke wereld. Soms worden hele zware nachtmerries ook wel nachtterreuren genoemd. Alleen de hongerwoede kan de mens doen ontwaken. Zo wordt de mens met de amazones meegenomen, opgenomen tot de eeuwige jachtvelden, de velden van eeuwige exegese. Dit zijn de velden waar theologie, filosofie, psychoanalyse en technologie elkaar ontmoeten. De valkyries rijden op zulke beesten. Zij rijden op de hongerwoedes. De golven van hun zeeen zijn ook allemaal hongerwoedes. Hun planeten zijn ook vol van hongerwoedes. Het zijn hongerplaneten, hongeroorlogen. Het zijn manifestaties van het toetsen. Uiteindelijk ontstaat er een droomwereld in de hongerwoede, en dus ook een droomwoede. Boek 1 in de vur zegt : 28. Ik ren, brekende door muren, Want mijn herinneringen zijn naar mij op jacht, Ik ren, en dan val ik,

703 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication