705

profetologie. Er moet een goede balans zijn, en die is in ragnarok, in de honger, in het toetsen. Er is hierom altijd weer de dualiteit tussen oorlog en vrede. De hongerwoede moet alles veilig houden. Ook moet de hongerwoede zelf getest worden. De mens moet zijn hand of arm verliezen in de zin dat het werk en de economische transactie gezuiverd moet worden. Dat is iets symbolisch. Fenrir beet de armen of handen van de mensen eraf, want de mens was te ver gegaan. Er was zoiets ontstaan als professionele zonde, oftewel beroepszonde. Dit is een erge en zware vorm van hoogmoed. De komst van Fenrir : corona. Er is veel materialistische demonologie in dienst tot mammon. Men grijpt graag en snel naar de wapens bij het minste of geringste, zonder onderzoek te doen. Men is een blinde zwaardvechter. Daarom moet fenrir komen om die overmoedige, grijpgrage handen eraf te bijten. Fenrir komt dus om de balans tussen demonologie en profetologie te herstellen, door de honger. Fenrir huilt in de nacht met de nachtelijke hongerwoede, op zoek naar de oorlogsgoden die de mensen voor henzelf gemaakt hebben. Deze goden zijn niet eerlijk, spelen vals, zijn hebzuchtig en eerzuchtig, machtslustig ook. Daarom moet de odin van het vlees sterven, oftewel het vleselijke eden wat ze hebben gebouwd. Het zijn de zware religieuze bolwerken van het verletterlijkte verstand wat de mammon dient. Al deze handen zullen zwart worden en afsterven. Fenrir moet terugkomen als een pad terug tot de natuur, zoals Anubis de dode door de wildernis leidde, door de onderwereld, terug tot de verloren fundamenten, terug tot de bronnen in de regressie. Het stopt niet met reformatie. Nee, de mens moet nu terug, en dit kan niet zonder de wolf. Je bereikt niet veel door praten, door het debat, want de mens is doof en verdraaid alles. Je bereikt niet veel door de wapens te grijpen en er op af te gaan, want dan dien je slechts de mammon. Fenrir komt voort vanuit de honger, vanuit het hongersterven waarin de hogere hongerwoede wordt opgewekt, en dat is een geestelijke oorlog die veelal door stilte wordt bedreven, en door studie, de exegese. Hierin kun je voor het goede kiezen, of voor het beste. Voor go(e)d, of best, de oorlogsgodin van de natuur, de godin, of bestin. Kies je voor de gedogen wil van god of voor de beste wil van god ? Er zijn vele lagen in de wil van god. De ware wil is de gnosis, en dit is de hoogste wil. Er zijn vele lagen hieronder die goed lijken en ook wel goed zijn, maar niet het beste, dus nog steeds min of meer bedrieglijk. Ook in die zin sluit de mens veel compromissen. Daarom moet fenrir komen, om het beste uit de mens te halen. Daarom kwam de tachtiger jaren haan, om het ragnarok aan te kondigen, en de ware goden, de besten, op te wekken, wat dus helemaal terugleid tot de oergodin van egypte, de wildernisgodin b'st, bast of best. Zij was een woeste leeuwin, geen stadse muis. Zij was vol met de hongerwoede van het toetsen, omdat zij het beste wilde en niet met minder genoegen zou nemen. Zij was de dochter van ra, oftewel van oru (voortijds), het kruis, als vrucht van het kruis. Daarom is het kruis zo belangrijk als wij tot het beste willen gaan. Ra moest door de onderwereld gaan, door alle poorten heen, moest alle boswachters verslaan, om uiteindelijk in de wildernis haar voort te brengen, als een wedergeboorte, iets in hemzelf. Het beste ligt in onszelf verborgen. hoofdstuk 31 gone or woke ? De markt-justitie, waar o.a. Amos en Zefanja tegen predikte, tegen de steekpenningen-justitie, is in de geestelijke wereld een code voor de woningbouw en de boswacht om de mens in de stad te houden. De wildernis is verboden terrein voor de mens. Ook is het een code voor een

706 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication