776

In 1921 waarschuwde de Duits-Luxemburgse schrijver Norbert Jacques (1880-1954) al tegen het opkomende fascisme door zijn boek dr. Mabuse, de speler, over een gokkende, psychopatische dokter die gebruik maakt van mind control en hypnose om zo zijn poppetjes te laten dansen, en die verschuivende persoonlijkheden heeft. In 1922 kwam het op film en leidde in 1931 ook tot het uitbrengen van de film 'M' over een kindermoordenaar. Ook Randy Newman wijst hier op terug in zijn little criminals album in het lied 'In Germany before the War' (1977). In principe gaat dit hele scala van pijlers van de tweede wereldoorlog over bezetenheid. Je kunt niet zomaar iets of iemand de schuld geven, want er zit iets achter het mengpaneel. Je moet bij de poppenmaker zijn, degene die aan de touwtjes trekt, en dat wordt in de charismatische beweging de territoriale oorlogsvoering genoemd. Anders is het dweilen met de kraan open. De zwarte beer waarop zij rijden is hun drug. Het is een zwarte Jezus en die wordt wit geplamuurd als gewitte graven, alsof er niets aan de hand is. Er gaat een doek over het mes. Er gaat een doek over de haak, zodat niemand het ziet. Hoe werkt dat dan ? Na de eerste wereldoorlog werd Duitsland als schuldige aangewezen en zij moesten reparatie kosten betalen, en Duitsland kreeg zo een grote economische klap. Uiteindelijk ontstond zo de tweede wereldoorlog als de wraak van Duitsland, maar het ligt veel dieper. Het is over komen waaien vanuit Amerika. De kolonisten hadden de indianen onderdrukt, en slaven uit Afrika gebracht. Europa nam Amerika over, wat dus eerst Indianië was. Vandaar dat de eerste en tweede wereldoorlog kwamen. Dit zijn afscheidingen. De tweede bijbel spreekt over een meisje met rode laarzen in de literatuur, en zij moest de muur brengen tussen de lezer en de schrijver, tussen de lezer en het boek. Zij moest de muren van de bibliotheek brengen, van het museum, opdat alles een verhaal zou worden. Dit is een muur van rode doorzichtigheid. De oorlogen ontstonden toen ze haar rode laarzen verloor. Dit wil zeggen dat 'het bloed van Jezus' zijn oorspronkelijke betekenis verloor, waar het oorspronkelijk voor stond in de grondteksten, en dat het verdraaid en verletterlijkt werd tot de gruwel van de zwarte beer, van een zwart giftig bloed wat mensen dronken als een drug. Hierdoor ging hun persoonlijkheid zich splitsen, werden ze hypocriet, terwijl ze geestelijken hiervan beschuldigen omdat die niet met hen meedansen. Het zijn bloemisten. Al het geestelijke kappen ze weg en laten ze sterven in de vazen. 'Oh, wat mooi, ja, oh wat mooi,' en ondertussen steken ze het dood. Hier komt psycho analyse van pas. Wat is het ? Kijken we naar de eerste wereldoorlog waarin Duitsland geld drukte waar ze geen schatkist voor hadden, en gingen lenen om hun wapentuig te financieren voor de eerste wereldoorlog, dan zien we daar een inflatie opkomen, een prijsverhoging, die al snel wordt tot een hyperinflatie die grote economische paniek en onrust veroorzaakte. Zo ontstond de muur, en wat leert dit ons uiteindelijk ? Want wat we op aarde zagen waren slechts verletterlijkingen en verdraaiingen van belangrijke geestelijke principes : psychologische inflatie. Dit wil zeggen dat we niet meer de goedkope hoer moeten spelen en ons niet meer makkelijk moeten laten omkopen. We moeten onze geestelijke 'prijzen' verhogen, wat wil zeggen dat we de lat hoger moeten leggen voor onszelf, opdat we niet bedonderd worden. Het wil zeggen dat we betere en hogere voorwaarden voor onszelf moeten zetten. Bouw de muren. Alles moet weer achter glas. Geestelijk gezien moeten we onze winkel oprichten. Het vereist onderzoek voordat we iets doen. Waai dus niet zomaar met alle winden mee. Geestelijke inflatie moet er dus wel zijn. Wij zijn duur betaald.

777 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication