834

weer terug, terwijl ze daarvoor duidelijk om adviezen had gevraagd. als ik een advies geef ben ik noodgedwongen alle beveiligingen toe te voegen en funderingen, zodat ze niet met die adviezen op de loop gaan in de zin dat het een eigen leven gaat leiden los van de bron. hoofdstuk 17 1993 Jezus was een personage wat in de oudheid vaak voorkwam om algemene wijsheden te verkondigen, zoals Confucius in China, als de Mark Twain van de middeleeuwen en het tijdperk wat daarvoor lag, en wat al in Egypte begon. Oorspronkelijk begon het in het Egyptisch en het werd toen door het Aramees overgenomen, maar in de westerse vertaling is de betekenis vaak verloren gegaan. Er zijn goede verhalen van Jezus en minder goede verhalen. Het is in ieder geval een bron waaruit wij zo nu en dan putten. Belangrijk is het als gelijkenissen te zien, zoals ook de gelijkenis van de vissers van mensen. Dit is een beeld van de opname. De opname gebeurde in 1993, maar dit was een opname die van binnen gebeurde. Van binnen moet je opgenomen worden. Het is een heilsfeit, maar een ieder die nog gehoor geeft aan de roepstem van de natuur mag de opname ontvangen diep binnenin. Je wordt dan niet zomaar uit de problemen getrokken. De kerk gaat dwars door de grote verdrukking heen. Dat moet ook wel : Er is geen weg dan door het kruis. Door het kruis wordt de opgenomen mens verbonden aan de natuurkennis. Door het kruis is de opgenomen mens aan elkaar verbonden. Het stopt niet na de ontvangst van het heilige geestelijke, want dan moet je ook nog de heilige opname ontvangen. Het heilsfeit vond plaats in 1993, maar het moet ook tot een persoonlijk ervaringsfeit worden. Zo kwam er een scheiding tussen de opgenomenen en de klinischen en de volgelingen van de klinischen, of de scheiding tussen de intellectuelen en de klinischen. De klinischen hebben een markt gemaakt van schijnkennis, maar hebben de opname niet ontvangen. Ben jij al opgenomen, of leef je nog in het vlees ? Verlang je naar een uiterlijk teken, of richt je jezelf op het binnenste ? Als je bent opgenomen, dan leef je vanuit de hemel, en de hemel is waar kennis en kruis tezamen komen, en waar de mens creatief wordt, levende door je dromen van God gegeven, niet door wat de mensen zeggen. Ook de tegenstander vist, en werpt zijn aas uit met een haak erin. Wees dus voorzichtig. Zoals het boek openbaring zegt is de opgenomen mens geen goedgelovig en goedgelukkig, dartelend zieltje. Neen. Het zijn de martelaren onder het altaar die om wraak roepen maar die een wit kleed krijgen om nog even te rusten totdat hun getal vol is. Het zijn de vervolgde armenhelpers, activisten, dierenhelpers, intellectuelen, kunstenaren die voor hun werk zijn gestorven, in een coma zijn geraakt, of op een andere manier zijn opgenomen. Zij leven als Peter Pan in Neverland. Er is altijd een muur tussen hen en de aarde, of ze nu nog leven of al dood zijn. Het is iets van binnen. Ze dragen het kruis en zijn vertrouwd met het lijden van God. Ze zijn opgenomenen en gaan over de ladder van de hemel tot de aarde en terug, en ook dieper tot de onderwereld. Draag het lijden maar, je bent een visser van mensen. Al het lijden komt ergens anders vandaan, uit een ander hart, wat je mag dragen. Het lijden is niet voor niets. Durf te lijden, het is beter dan vals en onverschillig over de ruggen van anderen heen 'gelukkig te zijn.' Het ware geluk is in het kruis, een veel dieper geluk en een veel diepere vrede, namelijk die van de eeuwigheid. 'Mijn genade is u genoeg.' Dat is ook de boodschap van de dieren. De dieren durven te lijden. Ze zijn niet laf. Ze houden zich afzijdig en hebben geen deel aan de werken van de zondaren, zitten niet in de kring der spotters (psalm 1).

835 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication