920

bijvoorbeeld in het Suske en Wiske verhaal Crimson en Jack Potfees. De mensen beneden zijn hun gokverslaafden, die door die gokmachines zelf tot vlees worden verwerkt. Voordat deze droom begon was ik in een droom met Anubis, oftewel jn-p. Ik dacht na over de hogere zelfnatuur. Anubis is de p-jn, oftewel de zeeput van Jona, de diepte waarin de mens weer tot zichzelf dient te komen, niet afhankelijk zijn van iets anders want dat is bedrieglijk. Anubis waakt in die zin ook over de mens. Het komt uit de egyptische en voortijdse psychologie, als een getrouwe hond van de ziel, die de ziel tot het hogere zelf moet leiden, om niet in de valstrikken van 'afgoden en zondebokken' te vallen. Die zijn allemaal verzonnen door de projecterende luiheid en lafheid van de mens. Vandaar dat het om de hogere zelfnatuur gaat. Daartoe was ik gekomen. Ik werd wakker en het was prachtig weer. Het was een dromen serie geweest. Er was ook nog een droom tussenin over dat ik in het natuurdorp was van mijn kinderjaren. De buurman van de gereformeerde gemeente had een nieuw hondje. Hij is inmiddels overleden en hij is nu van de RGG, regressiefgereformeerde gemeente, de paradijselijke vorm dus. Toen ik wakker werd na de dromenserie dacht ik aan een boekje wat ik eens bij mijn grootouders las. Het was een boekje over het paradijs met prachtige plaatjes van het paradijs erin. Die plaatjes waren heel groot, met prachtige paradijs natuur. Ik had nog nooit zoiets gezien en het maakte grote indruk op me als kind. Ben je getraumatiseerd op aarde ? Op de paradijs aarde heeft je ziel een traumageleide hond om je er doorheen te leiden en helpen. Op de paradijs aarde zijn zeker opvang centrums voor de zwaar getraumatiseerden. hoofdstuk 65 leven op de paradijs aarde 5 – anubisologie : de wetenschap van het hogere zelf Buiten de paradijs steden en paradijs dorpen zijn de weilanden, de tuinen en de wildernissen. Anubis leidt, zoals in de bijbel in de vorm van Mozes, Jona en Johannes. De mens moet komen tot de hogere zelfnatuur. Elk paradijs heeft zijn eigen slang, zo ook de paradijs aarde. Er is een verboden boom, genaamd de boom van breure. Het is de boom van het verachten van het zwijgoffer, en de boom van het verachten van het hogere zelf. Als de mens van deze boom neemt, dan verschuilt de mens zich achter god en schuift al zijn verantwoordelijkheden op god. Het hogere zelf is het god zelf, om het lagere zelf te overwinnen. Het gaat niet buiten jezelf om. Het gaat om het wordingsproces. Je kunt niet alles afschuiven op iets wat zichzelf god noemt. Je moet tot je eigen god zelf komen, het pure zelf in het paradijs. Dit wordt het hogere zelf genoemd of hogere zelfnatuur. Als je lui en laf alles maar op iemand anders telkens projecteerd en niet op de paradijs bron in jezelf, dan bedrieg je jezelf, en dat is wat breure is. Breure is de witte slang, een lange witte cobra, van de verachting van het hogere zelf, want als je het hogere zelf veracht, dan heeft deze slang nog steeds macht over je. Wel is het zo dat we ons lagere zelf, ons vleselijke zelf moeten verloochenen. Juist als we het hogere zelf verachten en komen tot één of andere god die we voor ons karretje kunnen spannen, dan is die god slechts een masker van het lagere zelf, het vleselijke zelf, en dat is wat zelfzucht is. Het is een geest van valse vroomheid. Alleen door het hogere zelf kunnen we aan deze slang ontkomen, en deze slang heeft iedereen al gebeten, en iedereen is erdoor in slaap geraakt. Dat is wat deze wereld is, en daarom moeten we terug naar de paradijs aarde, waar we door het hogere zelf deze slang en zijn boom kunnen overwinnen.

921 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication