1402

gekomen. 29. De lijdensgezinde universele ziel is de strijdwagen van de logos, de oorlogsstrategie, de geestelijke oorlogsvoering van de logos. 30. De Logos wijst op Kolosse, wat een vrouwelijk woord is voor groot, als grote vrouwen. 31. Paulus is hier een lijdensgezinde die voor het pad van Areta heeft gekozen, oftewel het lange, moeilijke pad van de logos, en niet van het hedonisme (kakia). 32. De gemeente is de ekklesia waar de logos ook op wijst. 33. We hoeven niet te luisteren naar de geboden van de massa's als we in de logos zijn. Paulus is dus als dienstknecht van de ekklesia, de gemeente, dus ook een dienstknecht van de logos, als een lijdensgezinde. 34. Hij worstelt met de geesten die tegen de logos ingaan. Kolosse is dus als de ekklesia die Paulus dient voor de logos, de hemelse rede. 35. De lijdensgezinde zal die hele zware weg van Areta moeten begaan totdat hij de gehoorzaamheid, heeft bereikt en zo tot de lijdensgezinde universele ziel is 1402 36. Het zaad is het sterven. Het verkondigd de dood van het ego. 37. Het is de amazone diepte van het oer. Het is het eenling principe, en zukki is de amazone stam die het volk van ismael door de woestijn leidde tot het land Nod. 38. Zukki is ook een amazone natuurvrouw van de touwen, waartoe de israelieten in de woestijn kwamen, als een beeld van de heilige gebondenheid. 39. Ila-zukki betekent : 'door het eenling principe komen tot de heilige gebondenheid'. Dat is het raadsel wat de logos in zich draagt. 40. Hierin is Areta als de geoefendheid dus een belangrijke schakel. Het boek Kolosse staat vol met deze subtiele raadselen. 41. Dit houdt dus in, de logos als ilazukki, oftewel het wandelen op het pad van de eenling tot de heilige gebondenheid. 42. Het hoofd is de logos, waardoor het hele lichaam in de heilige gebondenheid is, door de hemelse rede.

1403 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication