dochters van het rode volk. Dit wekte de woede op van de valse god. 16. In het Egyptisch draagt de wet van oordeel een veer, om de harten van de doden te toetsen. 17. De harten behoren zo licht als de veer te zijn, om door te kunnen gaan tot de onderwereld. De harten konden in hun leven zo licht worden door goede daden. Als de harten te zwaar zijn door slechte daden, dan zouden ze verslonden worden door het monster. 18. De wet van oordeel is de scheppingskracht van de moeder. 19. Je kunt alleen door loon komen, en niet door valse genade. Valse genade is van de dwazen, waardoor alles overhoop gegooid wordt. 20. De geestelijke economie is een overwinnings-teken, verbonden aan de tong, het Woord. 21. Zij representeert de wetten van het loon, als de hemelse leeuwin. 22. Zij is een dubbele moeder, als een Urim en Thummim. Zij is de wet van de doorboring. 106 23. Zo worden wij in elke leegte voorbereid voor de doorboring, als een teken van de wet. 24. Elk loon roept ook weer op tot een nieuwe strijd. 25. De wet van oordeel draagt een veer als het beeld van de scheppingskracht van de moeder, die zorgt voor totale onthechting van het zintuigelijke, om zo tot wedergeboorte te komen. 26. Het water is een groot vruchtbaarheids-symbool. Door zweet zou het water zijn ontstaan. 27. Hoe kunnen we dieper in de leegte komen om zo verbonden te worden aan de geestelijke gehoorzaamheid ? 28. Dit is een proces van afsterven aan onze oude natuur, zodat de nieuwe natuur kan voortkomen. We moeten terugkeren naar de eeuwige oermens. In het Aramees is dit de chronische, langdurige mens die vergeleken wordt met oude wijn, dus de gerijpte mens. 29. Ook in het Grieks is het chronisch, gedisciplineerd, als herhalend, wat een worsteling is in de diepere wortels, een
1617 Online Touch Home