1818

12. Aan de horizon verschijnt een grote vrouw. Zij draagt een net, heeft een boog, en scherpe, vreemde pijlen. 13. De vrouw loopt richting de grote stad. Ze gebruikt haar boog, en gooit haar net. Het is nu : leerregels tegen leerregels. Een grote oorlog begint. De dwazen zijn in paniek. Ze schijnen nogal veel techniek te hebben. Ze hadden een wetenschap opgezet, een wereld-religie, gebouwd op menselijke overleveringen en tradities. De vrouw begint te roepen. 14. Menselijke overleveringen en tradities hebben als doel de mens slaaf te houden van de lagere vormen van bewustzijn. 15. De afgod, het valse woord, wordt ontmaskerd en uit de hemelen geworpen. Het boek wordt gesloten. 16. De oerkennis komt voort vanuit de besnijdenis. 17. Het gaan langs de voorhangsels beeldt de besnijdenis uit. 18. De runderen en kalveren die Ahn hadden omsingeld waren geschriften. Ze wilden Ahn hierin opsluiten, maar Ahn moest de strijd en jacht aangaan om van hen zijn wapenrusting te maken. 19. De visserij is een beeld van de vruchtbaarheid. 308 20. De vrouw strijdt tegen het lam van het oervlees, voert jacht op het lam. Het is de geest van de valse wedergeboorte, de geboorte zonder de moeder. 21. Het lamskleed zal gebruikt worden als kleding en tenten voor God's Volk. 22. Dan zien wij dit afschuwelijke lamsbeest in de poel van vuur en zwavel. Zwavel betekent in het Aramees de materiele wereld. Het is in het Aramees het moeras van materie, oftewel het aardse leven, waar ons vlees zich in bevindt. Dan wordt er gezegd dat de overwinnaars zullen ontvangen van de bron van het levende water. 23. Het fundament is de inheemse plaats, de onderwereld, oftewel de innerlijke wereld. 24. Er zal niets buiten het visnet omgaan. Hier is het onthullen en de ontmaskering, als een doorgang in de tocht, een verschijning, een dichterbij komen. In diepte betekent het een aanraking, het openen van de zintuigen. 25. Vanuit de tucht, het visnet, zal de vruchtbaarheid herrijzen. 26. De lap van het lam wat de vrouw draagt is vuil. Zij komt om te mengen en

1819 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication