1887

lucht. oftewel de borstenboom. 2. Dit was ook het verbonds-teken tussen God en mens, na de zondvloed, als de hemelse boogschutter. 3. Ook is dit de bottenspeer waarmee de heidenen worden gehoed en verbroken als aardewerk, in het Hebreeuws-Aramees het bot van vreze, de witte steen. 4. Moeder God wordt getoond, die een kind baart. 5. Eerst zullen wij als een leeg vat moeten komen tot het verborgen Woord, dat voortkomt van de witte steen. 6. De rib waaruit de vrouw voortkwam betekent in de diepte 'boog' als wapen. De boog was het teken gegeven in de hemel. 7. Er groeit een tepel op het bot. 8. De tepel is ogenzalf. Het is de projectie, het paradijs en de hemel. Ook betekent het geduld en verdragen. De tepel geeft dus de kracht om het visnet te dragen, en projecteert een nieuwe wereld. 9. De tepel is 'de kracht die doet bloeden.' Daarom is het in het Hebreeuws ook de bloedende steen. Het is de macht van de bloeiende stok, het bot met de tepels, 377 10. De rib, het bot, is de bijl, en de tepel is de rand van de bijl. De tepel herschept het oog, herschept de wereld. Dat is een grote onderdrukking voor het vlees. 11. Dit is een teken dat de vreze des Heeren wordt opgewekt in het bloed, de tucht. 12. De vrouw is bewapend voor de oorlog en de jacht. 13. De strijd is tegen het beest van het oervlees. 14. Achter het voorhangsel van de leeuw staat de witte steen. Wij moeten door de leeuwenkuil heen om de witte steen te bereiken. 15. Leeuw betekent ook sterk medicijn. 16. De rijder op het witte beest houdt de boog vast, de rib, het oorspronkelijke vrouwelijke beginsel. 17. Het is als de plaats van het naar de lagere gewesten afdalen, wat voorgesteld wordt als de staart van een beest. 18. Het is de besnijdenis van het hoofd.

1888 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication