2112

(menashe, mns) komt van het Egyptische men-sa, de Egyptische kennis (sa) van het eeuwige Woord, van de eeuwige inscripties (men). 22. Manasse staat voor de Egyptische diepte van de Hebreeuwse taal en de Hebreeuwse geschriften. 23. De heilige verhongering is in Manasse een beeld van het vergeten om zo tot de ware vruchtbaarheid te komen. Er is alleen vruchtbaarheid in het heilige vasten. 24. We zullen zien hoe die lijnen precies liggen tussen Egypte en Israel. Ze hebben veel met elkaar te maken en leggen elkaar uit. 25. Het wijst terug op de verborgen Egyptische diepte van Israël, de Afrikaanse wortels. 26. Het wijst terug op een kind die terugkeert naar de moederborst, door het trotse ego te laten doodbloeden. Het kind komt alleen terug tot de moederborst door "bloed". Dit heeft dus een enorme Egyptologische diepte. Het betekent het verzetten tegen het ego, het doorboren. 27. Het ritueel van de opening van de mond van de dode is een belangrijke 602 theologie in de Egyptologie, die een centrale plaats heeft. 28. Dit gaat om het komen tot diepere begrippen, als onderdeel van de etymologische exegese. 29. Tot dit gebied leidt de boot van de onderwereld. 30. Een persoon met een net is een beeld van de literaire structuur van de educatie. Zo worden de leerregels hersteld. 31. De dode moet het valse touw (van onwetendheid en valse kennis) "overwinnen", rangschikken, om zo te komen tot het eeuwige touw van de heilige gebondenheid, zijn alertheid en leidsraad. 32. Zij die in het eeuwige touw zouden komen zouden rust ontvangen, omdat het een goede alertheid is. Dit is een eeuwige alertheid wat alles voor eeuwig in de gaten houdt, en niemand kan ontsnappen van dit toezicht. 33. Het gaat hier om het rangschikken en inventariseren van het Woord, een beeld van de exegese, zij die donker is. 34. Door de exegese worden de lichaamsdelen van Aser gered uit het

2113 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication