12. De leeuw van geduld leidt tot dit principe, want alleen door het oefenen van volkomen geduld kunnen deze holen opengaan. 13. In het nachtgebed laat de mens zijn lagere natuur achter om tot zijn hogere natuur te komen, van ego tot heilige natuur-economie. 14. Ismael werd verbannen uit zijn eigen religie tot diep in de wildernis, waar hij uiteindelijk tot Rebekkah kwam, in een vreemd land. 15. Ismael brak met het oude vertrouwde en het bekende om tot het heilige vreemde te komen, en bouwde samen met Abraham uiteindelijk het pelgrimsoord. 16. De mens keert terug tot de soberheid van het leven in de tenten in de wildernis, zoals ook het volk Israel. 17. Dat is dus een heel Ismaelitisch principe van Ismael die tot de wildernis werd gezonden. 18. Zij mochten niet strijden, maar moesten de wildernis in vluchten, terug tot de natuur, om zo tot de wildernis tenten te gaan, om tentendienst te verrichten, wat symbolisch is voor het 1297 horen en gehoorzamen van de geestelijke kennis. 19. De mens mocht dus niet strijden, maar moest belijden, zichzelf disciplineren in de natuur, kennis innemen. 20. Het had voorwaarden en principes. 21. Er zijn dus voorbereidingen om tot de geestelijke kennis te gaan. 22. Wanneer de tenten leeg staan gaat de mens de natuur in om daar te leren. 23. De geestelijke oorlog wordt weer geleerd, na het vluchten. 24. Door alles heen loopt het minderen en hongeren tot het eeuwige touw, het brengen van alles tot de juiste plaats. 25. Het eeuwige touw kan dus alleen geleerd worden door het vasten. 26. Zo maakt men het geduld volkomen. Hier mag de mens exegetisch mee om gaan. 27. In de ontwapening en de heilige vreze, de nachttocht tot de hemel, is er grote profetische inspiratie, als de mens zijn wapens aflegt.
2808 Online Touch Home