2810

als een beeld van de tussenstappen. oorlogsvoering. 59. Het is een belangrijke nacht, omdat het de mens lossnijd van zonde, opdat het contact met God wordt hersteld. 60. De mens zal met God verzoend worden door grote scheuringen. 61. Dan worden de gelovigen van de ongelovigen gescheiden. 62. Het is dus maar voor een gelimiteerde groep, namelijk 'de uitverkorenen', wat zich in de natuur dus uit in de 'natuurlijke selectie'. Dit is een principe. 63. Hiervoor moet je alles achterlaten, de gehele kudde, alle kudde-mentaliteit, om op zoek te gaan naar het verlorene, het vergetene, dieper in de wildernis, zoals Ismael. 64. Rebekkah is de amazone oorlogsvoerster in de exegese. 65. Dit is ook weer verbonden aan de pelgrimstocht, één van de zuilen. 66. De mens op het Ismael pad moet zich dus hiernaar uitstrekken in de geestelijke kennis, tot het horen en gehoorzamen. 67. Het is de terugkeer tot de geestelijke 1300 68. Het is de terugkeer tot het vreemde en de wildernis. 69. Daarvoor moet de mens offers brengen, oftewel de stad achter zich laten. Het is het pad van Ismael. De grenzen die destijds werden gelegd worden zo ook doorbroken. 70. Dit zijn allemaal facetten van het symbolische hongergeld, het betalen van de hongerbelasting. 71. Uiteindelijk komt de mens dan tot de vreemde kennis, wat het geheimenis van Rebekka is, een belangrijk onderdeel in de aretaitische filosofie. 72. De sobere ontvangt zo de heilige touwen in zijn verstrikking en verwarring, en komt zo tot heilige tentendienst. 73. Het vreemde dat zal komen zal niet kunnen worden wederstaan. 74. Uiteindelijk leidt dit tot de vereeuwiging, waarin de mens niet meer kan ontkomen. 75. Dit gebeurt allemaal in het Rebekkah geheimenis.

2811 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication