600

woord voor God. 2. Jehovah, havah, Eva, heeft diepe Egyptische wortels, want Hefa is de Egyptische moeder aarde. 3. Hefa is ook de hemel die tot de aarde buigt, als een beeld van het teruggaan tot de aarde. Het touw is de ingang tot de aarde, tot de baarmoeder. Vandaar dat Eva en het eeuwige touw Egyptologisch gezien aan elkaar verbonden zijn, met elkaar samen werken om de mens tot de hemelse kennis te doen ontwaken. 4. Eva en het eeuwige touw zijn één, als een beeld van Moeder God, tussen hemel en aarde, en die de baarmoeder van de duisternis vormt, waardoor Ra afdaalt in de onderwereld. 5. De gestenigden zijn hen bij wie de leerregels zijn ingeprint. 6. Issachar, Issakar, skr, wat in het Egyptisch staat voor het verhongeren en sterven van het ego in de woestijn, en het hebben van een wachter van de mond, ligt naast Juda, belijdenis, vernedering. 7. In de Talmoed wordt Issakar beschreven als een stam van religieuze geleerdheid. 600 8. De gestenigde is degene in wie de leerregels zijn geprint, om zo toegang te krijgen tot de leegte, de oer-afgrond. Zebulon is een vissersstam, als beeld van de opname. Chelon is de ware betekenis van kracht : vaardigheid, kundigheid. 9. Zebulon vestigde zich ten Westen van Issakar in het Noorden, in Galilee. Mede door de dienst van Zebulon werd Sisera overwonnen in het lied van Deborah. Zebulon, zbl, sa-bilha, is de kennis van de alertheid, van de plotselinge dood van het ego. De tucht is ervoor om de alertheid te brengen. 10. In het Aramees is Juda het begin van de educatie, wat als een gevangenneming wordt voorgesteld (sql). Juda is het begin en het beste. De rsh wortel van het begin heeft dezelfde betekenis in het Egyptisch, en betekent ook de witte kroon van het Zuiden, de kroon van afzondering en onderscheiding (stn, rsh). 11. De schepping kwam dus tot stand in de witte kroon, in afzondering en onderscheiding, in den beginne. 12. Juda is dus hiervan een beeld. De rs (res) wortel betekent ook het Zuiden. Het is een droom (resi) die ontstaat in de afzondering.

601 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication