745

pedagogiek, opvoedkunde, komen, een natuur pedagogiek. 42. Een heleboel dingen die in de stad gebeuren zijn niet pedagogisch verantwoord. 43. Hier is de mens grotendeels onwetend over. De zorg wordt tot markt. Het zijn allemaal ingewikkelde spiegelingen door prisma’s. De mens is hierin verdwaald, en moet daarom terug tot de natuurschool. 44. De mens moet weer leren communiceren met planten, bomen en met water, door de patronen ervan, om tot inzicht te komen. 45. Er zal dus een natuurpad komen, en dat wat gevaarlijk is zal weggekapt worden. 46. Dit zal de natuur doen. Een mens op zichzelf kan daar niks aan doen, maar kan wel zaaien. De meerderheid zal niet veranderen, maar de enkeling moet veranderen. De meerderheid is allemaal bedrog. 47. De strijd wordt in de onderwereld uitgevochten, in de diepere natuur. Het is allemaal de baarmoeder van de oerplaneet. Deze oorlogen zijn nodig om het diepere omhoog te halen. Het is een 745 natuurverschijnsel, maar let goed op aan welke kant je strijdt. 48. Bewustzijn maakt bewuste keuzes, door de natuur, terwijl dat wat geen bewustzijn heeft gewoon meeglijdt met de dode massa's. 49. Het geheugen is als een bos, de bomen de herinneringen. Zij communiceren met elkaar, groeien op en maken nieuwe bomen. Zo is het geheugen dus organisch, en blijft veranderen. De natuur zal het geheugen genezen. 50. Alles begon mis te gaan in de Rivier van Taal, Alles werd afgesplitst, en niemand begreep de ander nog, En zo begon de grote zoektocht. 51. De mens mag teruggaan tot het vaste oergesteente van taal, de diepte van taal. Het zijn allemaal echo's die de mens mag volgen, terug tot de natuurtaal. 52. Er zijn talen in de talen in de talen, als de eeuwige taal. Zij brengen nieuwe leven. Herken de taal in de taal, de diepere natuurtaal. 53. Soms voelen we ons zo, dat we de vijand hebben gezien, en dat we tegen de

746 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication