802

weer terugkomt in de islam, waarin Saul (Talut, Arabisch) de ark terugbracht, een toetser was en begaafd was met grote kennis. 218. Het verhaal is zowel negatief als positief uit te leggen. En dat is ook de rijkdom ervan. 219. Theologie kan in dat opzicht dus niet zonder de taalkunde. Theologie zonder taalkunde kan al snel kortzichtig en zo bedriegelijk worden. 220. Vandaar dat er een brug moet komen tussen deze twee zijden, opdat er weer verzoening en vrede kan komen op aarde. Het zit te diep in de mens om het zomaar te negeren. We moeten er dwars doorheen om het te herzien. 221. Wij hoeven dat niet te doen vanuit de stad en de kerk, maar wij moeten net als Ahn tot de wildernis gaan, waar een beschutting voor ons is. 222. Als Filippi wordt de mens dan op het beest geheven. 223. In de woestijn groeit niet veel, maar wat er groeit is als het druppelen van de hemel. We hebben niet veel nodig. Als we teveel nemen groeien we vast, zoals dat in de stad gebeurt. Vandaar dat de 802 onderdrukking door Saul ons tot de woestijn trekt, en dit is voor onze bescherming en ons behoud. 224. De speer van Saul is dualistisch. Het is de verdiepende speer van de oorlogsvrouw. 225. Bilha rijdt op het beest in de amazone mythologie, als de poort van wedergeboorte en het teken van oordeel. Dit is een groot geheimenis. De oorlogsvrouw toont de grotschilderingen. 226. In de dieptes van de wildernis woont zij, om hen die door hun lijden tot haar zijn gekomen te onderwijzen. 227. De narcis groeit uit de put. Het maakt een brug over de zee. Gele bloemen groeien langs de kant van de stad, als een stadsmuur. Iedereen die daar gaat wordt verward. Zij vallen in slaap en dromen vreemde dromen. Geen leger komt door de gele bloemenhaag. Allen zullen zij slapen. 228. Het houdt in dat de mens het gele geheimenis moet leren kennen, de zijdes van de prisma, om over de grote zee heen te komen. Het groeit als een narcis over de zee, wat ook weer in verbinding staat met de bloemenzeeën waarin de heiligen elkaar met verhalen versieren.

803 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication