122

Beide scholen lagen aan de rand van de wildernis, aan de rand van bos of weiland. Je kon zo de wildernis inkijken, en met beide vriendinnen van die scholen ging ik vaak de wildernis in, de weilanden of de bossen. Op de eerste bijbelschool, de Evangelische, was dit een Afrikaanse vriendin, en op de tweede bijbelschool, de Pinkster, was dit een Surinaamse vriendin, waar ik later ook mee getrouwd ben. Beiden hadden een problematische jeugd gehad, en beiden waren moeilijk in de omgang, maar ik zag het als een uitdaging om ze te genezen. Het waren twee grote worstelingen in mijn leven. Ik ben nog steeds verbaasd en verwonderd over dit prisma van Pniël wat het gehele spectrum van het leven geeft, in haar oneindige spiegelingen, die allemaal de mens terugroepen tot haar. Het is als een kind wat worstelt met zijn moeder, en dan moet de moeder het kind restricties opleggen om het kind te beschermen. Dit is wat het leven is, en het wordt in de nieuwe bijbel besproken. hoofdstuk 99 we leven als in de dagen van noach Het gaat verkeerd in de wereld. Houd daarom aan dat rode touw vast in je binnenste, het eeuwige, hemelse touw wat je voortleidt. Het gaat verkeerd in de wereld. Waarom ? Omdat je moet leren zelf te veranderen, het niet anderen te laten doen. Je bent zelf verantwoordelijk. Het gaat verkeerd in de wereld. De massa’s zijn illusies. Het gaat om de minderheden die nog iets te zeggen hebben. Het gaat verkeerd in de wereld. Het gaat verkeerd, verkeerd, verkeerd. Luister dan toch naar het kloppen van de hamer van Noach. We leven als in de dagen van Noach. De mens is zombie geworden, iedereen is tot zijn eigen god geworden. Je moet dit doen, je moet dat doen, maar als je dit doet, dan … en als je dat doet, dan … Het gaat verkeerd in de wereld, want ze gooien ons verkeerde touwen toe.

123 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication