19

SPORT 21st Century Skills - Complete leerlijnen – Kerndoelen Iedereen heeft een talent voor sport! Bij Sporttalent werken echte sportprofessionals. Als school kunt u voor sport bij ons kiezen uit verschillende thema’s en focusgebieden, gekoppeld aan een leerlijn. Wij presenteren u greep uit ons aanbod waarmee onze vakleerkrachten werken (combineren is mogelijk): BEGELEID BUITENSPEL Sporttalent biedt kwalitatieve sportprogramma’s aan, waarbij in het bijzonder aandacht is voor het stimuleren van de talent- en sociaal-emotionele ontwikkeling. Daarnaast is er ook bijzondere aandacht voor de woordenschatontwikkeling (vaktaal). Het sportprogramma kenmerkt zich door een inspirerende sportkracht met ruime praktijkervaring in zijn vakgebied. “En als het regent gaan we binnen gewoon door - met structuur” BEGELEID BUITENSPEL + TAAL/ REKENEN Door het ontwikkelen van sportlessen met taal en- rekendoelen worden de kinderen op een sportieve en speelse manier extra ondersteund in het behalen van de jaar gebonden SLOdoelen. De lessen zijn opgebouwd met een warming-up of spel en bestaat verder uit verschillende spelelementen met taal en rekenonderdelen. BEGELEID BUITENSPEL COÖRDINATOR Het is ook mogelijk dat één van onze sportcoördinatoren uw overblijfteam ondersteunt bij begeleid buitenspel tijdens de pauze. Hij kan bijvoorbeeld helpen met het structureren van sportieve activiteiten en het aansturen op pedagogisch/didactisch vlak. ACTIEF BUITENSPELEN MET DE BUITENSPELKAART ZONDER SPORTKRACHT Met onze buitenspelkaarten wordt de pauze voor iedere leerling een groot feest! Tevens leren de leerlingen leuke spellen en opdrachten voor na schooltijd om met vrienden/vriendinnen te ondernemen. SPORT EN VOEDING Wat is gezond en wat is ongezond? Hoeveel suiker zit er in een pakje drinken? Maak leerlingen bewust over voeding en een gezonde leefstijl. INTERACTIEVE TRAINING TSO Pedagogische en didactische training ten behoeve van het inrichten van de pauze met een sportieve invulling door eigen TSO-medewerkers.

20 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication