ONDERNEMERSNIEUWS Jachtmakelaars: prijzen van gebruikte boten stijgen De jachtmakelaars die zijn aangesloten bij HISWA Vereniging – brancheorganisatie van de watersport en jachtbouw - en Nederlandse Bond van Makelaars in Schepen (NBMS) sluiten het jaar 2017 met positief resultaat af. Zo werden in 2017 meer duurdere gebruikte boten verkocht. Kostte in 2016 een gebruikt zeiljacht gemiddeld 64.000 euro, in 2017 gingen zeiljachten voor gemiddeld 81.000 euro van de hand. Motorjachten waren iets duurder: in 2016 kostte een motorjacht gemiddeld 78.000 euro, in 2017 liep dat op tot een bedrag van 112.000 euro. ‘Daarbij komt dat de tijd dat een jacht te koop ligt steeds korter wordt’, stelt Marcel Borgmann, voorzitter van de bedrijfsgroep HISWA Jachtmakelaars. ‘Al met al hebben we de indruk dat de markt voor gebruikte jachten weer redelijk stabiel is na de turbulente tijd rond de economische crisis.’ Een motorjacht lag ongeveer 352 dagen te koop en een zeiljacht deed er 282 dagen over om een nieuwe eigenaar te vinden. ‘We kijken tevreden terug op 2017 en voor 2018 zijn onze verwachtingen positief’, besluit Borgmann. Meer informatie: www.nlyachts.com Arrangementen en prijzen Speciaal voor de Vakantiebeursbezoekers boden HISWA-bedrijven arrangementen aan met korting. Deze zijn in een opvolgende marketingcampagne nog eens onder de aandacht gebracht bij de honderden geïnteresseerden. Van zeilcruises, sloepvaren en snel varen tot aan suppen, zeilen en allerlei watersportcursussen: het aanbod van waterrecreatie in Nederland is veelzijdig. Degenen die nog niet wisten welke watersport nu HISWA MAGAZINE 1 eigenlijk bij hen past, deden in de stand de watersportcheck. Maar liefst meer dan 310 mensen deden hier aan mee. Bij deelname maakten zij kans op leuke prijzen, beschikbaar gesteld door verschillende HISWA-watersportbedrijven. Veel media-aandacht De Welkom op het water-stand trok veel aandacht van diverse media. Hart van Nederland schoot bij de Splash een item over de trend om sportieve activiteiten te ondernemen tijdens de vakantie. In het interview van Nu.nl met de brand manager van de Vakantiebeurs, Bart Meijer, is gesproken over de populariteit van de watersport in Nederland. Tessa den Hartog, campagneleider van Welkom op het water, vulde hem daarbij aan. Meer informatie: www.welkomophetwater.nl 17
18 Online Touch Home