21

ONDERNEMERSNIEUWS Chartervaart werkt aan kwaliteit en promotie De traditionele chartervaart, ook wel bekend als de bruine vloot, krijgt een eigen set HISWA Algemene Voorwaarden gekoppeld aan een geschillenregeling. Op deze manier wordt bijgedragen aan de kwaliteit in de branche. Verder wordt flink gewerkt aan het verhogen van de gastvrijheid en het ondernemerschap in de branche. Het afgelopen jaar sloten de boekingskantoren en ruim 100 schepen van de traditionele chartervaart aan bij HISWA Vereniging. Het doel hierbij was: de kwaliteit van de sector verhogen en de voordelen van het HISWA-merk en de samenwerking in de sector in te zetten. De chartervaart vaart met passagiers in groepen of met individuele opstappers uit voor dag-, weeken weekendtochten en vaart hoofdzakelijk op het IJsselmeer en de Waddenzee. Aan boord is volledige verzorging of eigen catering of andere bezienswaardige plaatsen aangedaan. De schepen bieden afhankelijk van lengte en (hut)indeling plaats aan 15 tot 35 Speerpunten zijn het verhogen van de gastvrijheid en het ondernemerschap. mogelijk en naast zeilen worden havenstadjes, de Waddeneilanden Spreekuur van HISWA HISWA Vereniging is met een stand aanwezig op de HISWA Amsterdam Boat Show, van 7 tot en met 11 maart 2018. Centraal staat het geven van advies en tips aan bezoekers bij het (ver) Boot (ver)kopen? Kom naar het HISWA Spreekuur! Stand HISWA Vereniging: 01.120 www.hiswa.nl/bootkopen kopen van een boot. Een aantal HISWA Makelaars en Experts houden op gezette tijden het ‘HISWA Spreekuur’. Bezoekers kunnen hier terecht met al hun bootvragen. Gratis antwoord op al uw bootvragen van de HISWA Specialist. Elke dag: 12-13 en 14-15 uur. Het spreekuur is gratis toegankelijk. De stand bevindt zich in hal 1 (standnummer 01.120). HISWA-leden zijn uiteraard ook welkom om de stand te bezoeken en een praatje te maken met aanwezige kantoormedewerkers. personen, de grootste schepen zelfs aan 40 á 60 personen. Kort na het aansluiten bij HISWA was de traditionele chartervaart met een perfect onderhouden klipper van 29 meter met 26 slaapplaatsen vertegenwoordigd op de HISWA te water 2017. De campagne Welkom op het water promootte de chartervaart in januari op de Vakantiebeurs in Utrecht. In 2018 wordt verder gewerkt aan collectieve marketing en communicatie zoals beursdeelnames en online zichtbaarheid. Een ander speerpunt is het versterken van de positie van de chartervloot op zowel de Nederlandse als de Duitse vakantiemarkt. Gastheerschap en ondernemerschap spelen daarbij een grote rol. HISWA MAGAZINE 1 21

22 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication