43

Hoe ziet Honda de kansen voor de watersport? “Honda is één van de leidende spelers binnen de watersport. Niet alleen in Nederland maar ook wereldwijd. Wij willen toonaangevend zijn met producten die uitzonderlijke USP’s hebben. Enkele daarvan zijn gepatendeerde Honda-features zoals Ecomo - voor zuiniger verbruik. En Blast, maximaal van hun hobby te laten genieten, of dit nu met een sloep of een speedboot is.” Met welke innovaties voor de watersport bent u momenteel bezig? “We maken veel producten voor auto’s, motorfietsen en boten. Daarmee is Honda de grootste motorenfabrikant ter wereld. En Samen met ons netwerk van dealers zijn wij present op de HISWA Amsterdam Boat Show. voor meer vermogen bij volgas dus sneller in plané. De herkenbare zilvergrijze kleur, de sportieve uitstraling en de betrouwbaarheid van de motoren zijn kenmerkend voor Honda. Met al deze ingredienten zien wij de toekomst van de watersport vol vertrouwen tegemoet.” Honda is ook dit jaar weer aanwezig op de HISWA Amsterdam Boat Show. Met welke insteek nemen jullie deel aan de beurs? “Honda behoort al jarenlang tot de grootste standhouders op de HISWA Amsterdam Boat Show. Ook dit jaar vullen we meer dan een halve hal met onze stand. Honda heeft een zeer sterk netwerk van dealers die prachtige bootmerken fabriceren, importeren of vertegenwoordigen. Wij profileren ons samen met deze partners op de beurs. We laten aan de bezoekers zien wat wij met elkaar in huis hebben zodat zij de perfecte keuze kunnen maken. Ons doel is om watersporters met een buitenboordmotor van Honda HISWA MAGAZINE 1 dat willen we blijven. Logisch dus dat wij continu onze producten verbeteren en doorontwikkelen. Dat doen we uiteraard ook bij buitenboordmotoren. Ons credo: we vallen nooit stil. Jaarlijks komen we met nieuwe producten én upgrades van bestaande producten.” U bent ook actief buiten Honda. Zo bent u lid geworden van het HISWA-bestuur Handel. Wat is uw specifieke inbreng in dit bestuur? “Mijn grootste uitdaging is om de stem van de watersportdealers goed te ventileren binnen het Biografie Chrétien Berger is 39 jaar, getrouwd en heeft twee dochters. Hij studeerde Commerciële Economie en Business Management aan de IVA in Driebergen. Bij Honda bekleedt hij de functie van Manager Power Products. Binnen deze businessunit is hij verantwoordelijk voor de afdelingen Marine, Tuin & Park Machines, Industrie (generatoren, waterpompen) en Stationaire Motoren. Hij houdt zich voornamelijk bezig met sales, aftersales, service en marketing. Tot slot. Honda heeft een fraaie pay off: The power of dreams. Wat willen jullie daar mee aangeven? “Dit vind ik een mooie vraag. Omdat het antwoord bij deze slogan zo mooi is. Soichiro Honda, de oprichter van Honda had één grote droom toen hij het bedrijf oprichtte: ‘Iedereen in de wereld mobiel maken’. Hij bedoelde hiermee niet alleen ‘ter Ik wil ervoor zorgen dat in het HISWA-bestuur Handel de stem van de ondernemers wordt gehoord. bestuur. Ik wil ervoor zorgen dat de wensen en behoeften van de ondernemers gehoord worden en ernaar gehandeld wordt. Ik moet zeggen dat ik in de vergaderingen bij alle bestuursleden exact dezelfde instelling opmerk. Dit maakt het natuurlijk makkelijker om de watersportdealers te vertegenwoordigen.” land, ter zee en in de lucht’ maar ook mensen die vanwege welke beperking dan ook zichzelf niet of niet makkelijk kunnen verplaatsen zoals invaliden of hoogbejaarden. Iedereen die hij hierover vertelde zei dat hij dit niet zou kunnen realiseren maar hij bleef dromen. Vandaar ‘the power of dreams’.” 43

44 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication