41

van alternatieve aandrijving. Verder zien wij de ontwikkeling van de verhuurmarkt als een niche.” Je wordt niet alleen als klant deel van de familie, maar ook als medewerker. Heeft de stalen motorboot nog steeds toekomst? En hoe onderscheiden jullie je in het ‘polyestergeweld’ van de seriebouwers? “De stalen motorboot heeft zeker een toekomst, maar de markt is niet groot. Het is de kunst om toch binnen dit segment te blijven innoveren en te ontwikkelen zodat het voor de koper interessant blijft een stalen waterverplaatser te kopen. Het blijft natuurlijk de ultieme vorm van genieten op het water. De ‘polyster koper’ is een andere doelgroep. Wij doen – in het klein – niets anders dan de grote polyester bouwers: we bouwen in serie, goed doordachte modellen die voor vele wateren geschikt zijn. In ons geval richten we ons met name op het ontdekken van de binnen- en kustwateren.” Er zijn weinig vrouwen die aan het roer staan van een watersportbedrijf zoals jij. Welke specifieke kwaliteiten op het gebied van bedrijfsvoering kunnen vrouwen bieden? “Ik vind het jammer dat er niet zoveel vrouwen leiding geven aan een watersportbedrijf. Het is een beetje een mannenwereldje. Vrouwen hebben vaak een andere kijk op dingen. Soms hebben wij een emotionelere blik op zaken en kunnen we ons bijvoorbeeld beter inleven in wensen van klanten. Op andere vlakken kunnen wij vrouwen heel functioneel en praktisch zijn. Ik vind het mooi hoe wij binnen onze directie elkaar Biografie Yvonne Linssen (39 jaar) volgde een studie International Business Studies aan de Universiteit Maastricht. Vanaf 2011 is ze commercieel directeur bij Linssen Yachts. Daarvoor werkte in diverse functies op de afdeling Sales & Marketing van het zelfde bedrijf. Haar vrije tijd gaat op aan watersporten en wintersporten. Yvonne is getrouwd en heeft twee kinderen. goed aanvullen. Ik werk nauw samen met mijn neef Jac Linssen, hij is technisch directeur, en met Ed Houben de algemeen directeur. We weten goed wat we aan elkaar hebben en wat onze sterktes en zwaktes zijn. Zo halen we het beste uit iedereen.” HISWA MAGAZINE 1 41

42 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication